Nätfiskare förstör fisket på min spot - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nätfiskare förstör fisket på min spot

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nätfiskare förstör fisket på min spot

Tja!
    jag är ny på abborre fisket men jag har en hotspott som jag vet håller grova abborrar.
    idag hade jag planerat att nöta platsen med jigg poppers löja men när jag kommer fram så ser jag att det ligger Petflaskor runt hela branten och runt grundet. fy fan vad arg jag blev! det var 4 st oseriösa 20-40m långa nät som låg kors och tvärs över min spott! hoppet om att fånga min dröm borre där är nu död och nu vill jag ha hämnd! jag vet nu vem som har lagt nätet och han har tydligen just köpt upp större delar av det vatten jag fiskar på. Nu är frågan, vad är reglerna för fiske med nät och vad kan jag göra för att stoppa den här boven!

//Från En trasig fiskare från mobilen :-(

Är det hans mark antar jag att han får göra vad han vill så länge det inte bryter mot nån lag, vilket jag inte tror nätanvändandet gör... tyvärr
    Fan va kasst väder... BRA, då drar vi å fiskar!
    Trolling i vänern + sjöarna runt omkring. Gädda, lax, öring, gös. Lägg till min blogg

[FONT=Impact]http://teamflink.blogspot.com/
    [/FONT]

Kommentera

Äger han fiskerätten där, är det inget du kan göra utöver att berätta vad du tycker vore en bättre metod att fiska på och då göra det på ett sånt sätt så ni kan prata lugnt och sansat med varandra. Söker du hämd och konfrontation vinner du inget utöver att du skaffar dig en fiende. Det vinner varken du, ditt fiske eller fiskarna något på!

Även om han äger fiskerätten, måste nätens flöten vara tydligt märkta med ägarens namn och telefonnummer. Det är den regel som gäller.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Om han äger fiskerätten kan ju inte du hämnas på honom..?
        Han lär bli ganska iriterad om dina drag pajjar hans garn också..
        Men som tidigare skriver, snacka med honom.

Kommentera

Jag har alltid med mig något vasst när jag tar en tur på sjön....
          Just sayin
          Ut på tur, ALDRIG sur

Kommentera

En bra grej kan väl vara att tipsa honom om något annat ställe långt åt helvete bort som egentligen är värdelöst, bara säga att du drar hur mycket abborre som helst där

För om han har fiskerätt så gör han inget fel även om det är tråkigt med nätfiskare.
            -----------PB's!-----------
            Gädda 8,7 kg
            Harr 0,5 kg
            Abborre 0,8 kg
            Torsk 2,4 kg
            Havsöring 3,5 kg
            Näbbgädda
            Strömming
            Mört
            Skrabb

Kommentera

Har samma problem runt mitt område, dock är det inte 4 nät utan närmare 20+
              Alla är i stortsätt privatägda, fast rätt märkt och lagligt utlagda, tyvärr så har fisket blivigt betydligt sämre...
              Nej tack, förbjud privatfiske med nät så är problemen lösta, har man pengar till båt / nät osv så kan man lika gärna köpa fisken på ICA.

Kommentera

Kan bara hålla med om att man borde se över regler för nätfiske. I vissa områden i skärgården där jag fiskar läggs det nät varje kväll och ett antal. Det sköts om korrekt etc men det är bara för att fylla på frysen.

Okej att det fanns en vits med det förr i tiden och inte minst i tanken kring självhushåll. Idag är det en helt annan sak och det finns långt ifrån omåttliga resurser i våra vatten.

Kommentera

jag får börja fiska i andra områden , men jag kommer hålla ett fett öga på honom och kan jag sätta stopp för det här så ska jag fan göra det!

Kommentera

Ursprungligen postat av sjöräven Visa inlägg
                    Tja!
                    jag är ny på abborre fisket men jag har en hotspott som jag vet håller grova abborrar.
                    idag hade jag planerat att nöta platsen med jigg poppers löja men när jag kommer fram så ser jag att det ligger Petflaskor runt hela branten och runt grundet. fy fan vad arg jag blev! det var 4 st oseriösa 20-40m långa nät som låg kors och tvärs över min spott! hoppet om att fånga min dröm borre där är nu död och nu vill jag ha hämnd! jag vet nu vem som har lagt nätet och han har tydligen just köpt upp större delar av det vatten jag fiskar på. Nu är frågan, vad är reglerna för fiske med nät och vad kan jag göra för att stoppa den här boven!

//Från En trasig fiskare från mobilen :-(

Hej Marcus Rääf;

Kontakta Jan O... http://fisheco.se/index.php?modulID=2&kat=13 ... och be att få bli medlem i Bro Sportfiskeklubb. Både Jan O. och Andreas Dybedahl http://www.trumman.com/heddon/spooks.htm vet var 2-kilos Abborrarna håller till och vilka beten de fångas på...

Den som söker efter hämnd och vill gräva en annans grav bör gräva två gravar (gammalt Maffiaordspråk)...

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 017 visningar
                    1 gilla