Fiska från land i Hässelby? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska från land i Hässelby?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiska från land i Hässelby?

Jag är nyinflyttad i Hässelby och söker tips! Är mest van vid att fiska harr och öring i norrlandsälvar, så Mälaren gör mig lite ställd. Har ingen båt än, men vill fiska ändå!

Mest intressant är aborre och gös, men finns det ok gäddställen från land så är jag inte den som är den
    Har provat nu några dagar på olika ställen med blott en mikroaborre som resultat, så jag börjar bli lite modfälld!
    Spinnfiske kör jag mest med, har fastnat lite för jiggandet.

Någon som vill dela med sig av något tips på fiskeplats i närheten av Hässelby?

Tack på förhand,

Daniel

Jakobsbergs Sportfiskeklubb har båt strax norr om ditt område, billigt dessutom. Kolla in www.jsfk.se
    Visst kan man fiska ifrån land, Mälaren är bra. Dock mycket begränsat till få bra platser beroende av bottenstruktur. Värmeverket är bra.

Kommentera

Ursprungligen postat av Falukropp Visa inlägg
      Jag är nyinflyttad i Hässelby och söker tips! Är mest van vid att fiska harr och öring i norrlandsälvar, så Mälaren gör mig lite ställd. Har ingen båt än, men vill fiska ändå!

Mest intressant är aborre och gös, men finns det ok gäddställen från land så är jag inte den som är den
      Har provat nu några dagar på olika ställen med blott en mikroaborre som resultat, så jag börjar bli lite modfälld!
      Spinnfiske kör jag mest med, har fastnat lite för jiggandet.

Någon som vill dela med sig av något tips på fiskeplats i närheten av Hässelby?

Tack på förhand,

Daniel
      Hej Daniel Forsberg;

Det finns nog inte lika mycket Harr i Mälaren som i Hemströmmarna och Tjeggelvas tillflöden, men Abborre, Gädda och Gös är det verkligen gott om i Mälaren.

Tack vare att det är fritt handredskapsfiske i Mälaren är det bara att testa och kasta dig fram meter för meter utan att gå in och ställa dig på privata sjötomter.

Vill du fiska från "egen" båt kan du åka till Brostugan på Kärsön utanför Nockeby och hyra en roddbåt...

One day spent fishing adds another day to your life!

Old Firehand

Kommentera

Jag har testat lite runt värmeverket, med bla ett grovt abborrhugg när jag fiskade från badbryggan. Men det är också det enda jag har känt på 4 turer nu. Har provat det mesta tycker jag, olika relaxjiggar, spinnare, korta tjocka wobblers mm...

Kommentera

roligt att höra om en fiskare i Hässelby. Är själv från Hässelby och känner väl till alla ställen från land. mitt tips är tempeludden Hässelby villastad om du ska ha gädda, borre är hela promenaden nere vid Hässelby strand och söder om värmeverket där viken går in och även ut på den alkisudden där står det med allra största sannolikhet gös om du nöter! Skitfiske.

Kommentera

Tack för tips! Viken du nämner, menar du den lilla mellan värmeverket och marinan? Och udden mellan viken och marinan är alkisudden? Inte konstigt att det alltid står ett par farbröder med 3+ spön var där isåfall, om det är ett hett gösställe.

Kommentera

Japp det är den. Och alkisudden är faktiskt bra, morgon/förmiddag får du udden för dig själv kvällar får du tampas med 7,2%öldrickande rödmosiga herrar som iofs drar fisk. hör av dig om du vill följa med på båtpass, har en silver som ligger i grimsta båtklubb. Väntar in hösten

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 021 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art
              av .art