Avundsjuka eller? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Avundsjuka eller?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Avundsjuka eller?

En kompis hade fiskefrossa och ville titta på lite fiskebilder. Jag tipsade honom om FS, såklart!

Klart besviken ringde han mig och undrade varför så många bara gnäller. Han fick förklara sig eftersom jag inte visste vad han menade. Han hade uppmärksammat kommentarerna i fotoalbumet. Han kunde inte förstå varför någon som stolt höll upp en fisk denne fångat och log med hela ansiktet fick skit för bilden. Kommentarer typ: "Tur att du inte höll den närmare kameran eftersom linsen blivit kladdig annars", "Bilden skulle varit finare utan det där grässtrået på fisken", Är det en droppe BLOD där?!" etc. etc.

Ja, ni förstår säkert vad han menar. Jag slätade över med att det är gamla kommentarer. Det var värre förr. Men vissa kommentarer är ju nya.

Själv uppskattar jag en vacker och välkomponerad bild, men varför dra det till sin spets? Har det hänt något som gjort albumet till en fototävling med tusen kritiskt granskande ögon?

Eller är det bara några få individers avundsjuka som skrämde en ny fiskesnackare?

Det var hans funderingar. Själv tycker jag det är underbart att se den där sanna glädjen med en, ur deras ögon sett, drömfisk i famnen. Vad tror ni själva?
    [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Det är jätte tråkigt när det blir så! Vi Moderatorer försöker rensa bort "dumma" onödiga kommentarer, men ibland spårar det ur så man knappt hinner med alla... Ifall du ser fler kommentarer som du tycker är opassande meddela någon av oss moderatorer så fixar vi det.

Lite kritik får man väl räkna med ifall man lägger upp bilder, men det får inte gå för långt som till personangrepp. Det var inte alls länge sedan en person blev varnad för personangrepp. Så vi försöker så gott det går!!!

Jag hoppas att alla kan ta sig själva i kragen och tänka efter en eller två gånger innan man skriver.

Kommentera

Samma, om inte värre gäller här i öster.
      "varför har du tagit upp den ur vattnet? #%&#"
      o sedan urartar det till en C&R debatt
      Stod där o petade på naklarna, så kom han runt hörnet o hoppade på knivet, sjutton gånger.

Kommentera

Ursprungligen postat av Stizo
        Det är jätte tråkigt när det blir så! Vi Moderatorer försöker rensa bort "dumma" onödiga kommentarer, men ibland spårar det ur så man knappt hinner med alla... Ifall du ser fler kommentarer som du tycker är opassande meddela någon av oss moderatorer så fixar vi det.

Lite kritik får man väl räkna med ifall man lägger upp bilder, men det får inte gå för långt som till personangrepp. Det var inte alls länge sedan en person blev varnad för personangrepp. Så vi försöker så gott det går!!!

Jag hoppas att alla kan ta sig själva i kragen och tänka efter en eller två gånger innan man skriver.
        Självklart förstår jag dig, Stizo. Ni kan ju inte rensa allt. Och klart att man får tåla kritik, men jag misstänker att han menade de "onödiga" kommentarerna. Jag själv har nog inte sett något opassande i den bemärkelsen men kan hålla med om att vissa kommentarer känns överflödiga. Och det beror inte på er Moderatorer utan på vissa individers avsaknad av taktkänsla och sunt förnuft.

Håhåjaja, jag har iaf förmedlat min väns fråga som jag håller med honom om. Undrade mest om alla andra höll med, för då skulle vi ju slippa läsa onödiga komentarer.
        [font=monotype corsiva]Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns...[/font]

Kommentera

bara onödigt att klaga på folks bilder bättre att ge lite beröm istället mycket roligare

Kommentera

jo jag kände lika dant här för ett tag sen .. så nu skiter jag i å lägga upp några bilder .. även om det va pb . är trött på å höra hur jag skulle tagit bilden eller att det va blod på gäddan.klart som fan en gädda blöder om man tänkt äta upp den. Ja jag släpper tillbaka men inte allt.
            Sen är det oxå tydligt att man får höra ett å annat som tjej här... tråkigt men en annan tråd.
            Nu mera läser jag å lär .

Kommentera

Stå på er flickor ni gör ett kanonjobb som fortsätter fiska i detta mansdominerande intresse. En vacker dag kanske man kan hitta er i bivvyt bredvid, nere vid karpsjön!

Ta inte allt så allvarligt heller. Det finns många vinbär här som inte ens vet vad fiske innebär, och ändå börjar de käfta om saker de inte har nån aning om.
              Senast ändrad av carpfenmazter; 2004-11-08, 22:29.

Kommentera

Ursprungligen postat av mahl
                Sen är det oxå tydligt att man får höra ett å annat som tjej här...
                Suck..! Stå på er!

Kommentera

Visst finns det många exempel på övertramp i fotoalbument. Men en del av de exempel som tas upp i den här tråden är inte ett exempel på detta.

När folk säger saker som "skölj av fisken innan du tar bilden, den blir mycket finare om fisken inte är blodig" eller "håll fisken lite närmare dig så att ditt ansikte inte blir suddigt" så är detta konstruktiv kritik. Folk vill hjälpa andra att ta ännu bättre bilder. Detta görs inte för att folk vill vara elaka, utan snarare för att de vill hjälpa till.

Om man inte tål konstruktiv kritik så ska man nog undvika att lägga upp bilder I fotoalbumet.

Kommentera

Ursprungligen postat av ghost
                    En kompis hade fiskefrossa och ville titta på lite fiskebilder. Jag tipsade honom om FS, såklart!

Klart besviken ringde han mig och undrade varför så många bara gnäller. Han fick förklara sig eftersom jag inte visste vad han menade. Han hade uppmärksammat kommentarerna i fotoalbumet. Han kunde inte förstå varför någon som stolt höll upp en fisk denne fångat och log med hela ansiktet fick skit för bilden. Kommentarer typ: "Tur att du inte höll den närmare kameran eftersom linsen blivit kladdig annars", "Bilden skulle varit finare utan det där grässtrået på fisken", Är det en droppe BLOD där?!" etc. etc.

Ja, ni förstår säkert vad han menar. Jag slätade över med att det är gamla kommentarer. Det var värre förr. Men vissa kommentarer är ju nya.

Själv uppskattar jag en vacker och välkomponerad bild, men varför dra det till sin spets? Har det hänt något som gjort albumet till en fototävling med tusen kritiskt granskande ögon?

Eller är det bara några få individers avundsjuka som skrämde en ny fiskesnackare?

Det var hans funderingar. Själv tycker jag det är underbart att se den där sanna glädjen med en, ur deras ögon sett, drömfisk i famnen. Vad tror ni själva?
                    Jag tror att i de flesta fallen är det avundsjuka det gäller.
                    Lite jobbigt när andra får fisk och inte dom ....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 009 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art