Ursprungligen postat av keddol
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
fan va lite abborre det snackas här på fiskesnack!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av LH Visa inläggOm linan tvinnar sig kan jag rekommendera Daiwa Twistbuster! Jag hade problem med lintvinn innan, men inte nu när jag använder dem.
Köp en Rapala Skitter pop, riktigt bra popper.
Har fått byta lina 2 gånger på UL-spöt under 3 veckor när jag körde spinnare med abus beteslås!-----------PB's!-----------
Gädda 8,7 kg
Harr 0,5 kg
Abborre 0,8 kg
Torsk 2,4 kg
Havsöring 3,5 kg
Näbbgädda
Strömming
Mört
Skrabb
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Lozz Visa inläggSvinninge kan du testa, inte alltför långt med buss 629, tagit en hel del abborre över kilot där, bland annat mitt pb. Annars har du Bullerholmen, Vaxholm, vid småbroarna går det mycket grov abborre. Meta med löja så lär det gå finfint.
Kommentera
-
Jag metar med flöte, ja, det går att bottenmeta också, men jag föredrar flötmete. Agnar med enkelkrok genom överläppen på (schhh...) levande löja. Löjan brukar jag meta upp i Åkers Kanal, metar då med små maskbitar eller maggot på krok i stl 14.
Kommentera
-
Fiske efter abborre har alltid varit mitt favoritfiske. Jag har nyligen börjat fiska med dropshot efter abborre, och det är riktigt skoj när dom är på hugget! Jag har fortfarande inte fått nån över kilot men det kommer hoppas jag. Tycker det är svårt att hitta bra ställen från land bara.. I alla fall i stockholm.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Lozz Visa inläggJag metar med flöte, ja, det går att bottenmeta också, men jag föredrar flötmete. Agnar med enkelkrok genom överläppen på (schhh...) levande löja. Löjan brukar jag meta upp i Åkers Kanal, metar då med små maskbitar eller maggot på krok i stl 14.
Kommentera
-
Gillar också abborre. Är såld på popper men får bara små på popper. När jag sen sätter på jigg får jag mycket större (För att inte tala om när jag kör på levande....... ) Får även bara på popper när det är aktivitet i ytan. Är det bara jag som har dessa erfarenheter? Jag vill också ha grisabborrar på popper!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av LH Visa inläggSer att du är från Örebro! Fiskar du abborre någonstans i närheten av Örebro?
För mig har de stora borrarna lyst med sin frånvaro! Tyvärr.
Jag fiskar abborre mest runt grythyttan, men ibland uppåt mot hällefors.
Just runt grythyttan finns mängder av stor abborre.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
-
Tjena! Kan nån som är vass på ekolod beskriva lite i detalj vad man ser på denna ekolodsbild?
...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-04, 20:12 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
14 970 visningar
1 gilla