fan va lite abborre det snackas här på fiskesnack! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

fan va lite abborre det snackas här på fiskesnack!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • fan va lite abborre det snackas här på fiskesnack!

    tjo,satan vad lite abborrfiske det snackas här på fiskesnack! det bästa jag vet är att fiska abborre med ul spön! så sjukt kul! hallå,är det inte en enda sportfiskare som är lika tokig som mig i abborrfiske!?!?!? så kom igen vakna ! prata gärna på om abborrfiske i denna tråd.... ditt bästa abborrfiske,roligaste sättet att fiska abborre på osv,osv.... skitfiske på er och passa er för grönjävlarna ! ( inte illa menat mot gäddorna och gädddfiskare ... :P )
    abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

  • #2
    älskar abborrfiske, det nyaste jag kört nu är att fiska i djuphålor vid strömmande ställen, med flugspö och en liten nappindikator på tafsen, wollybugger är det som gäller, även färgstarka större nymfer, svinkul! går en del stora på mitt favo ställe med

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Jagärenflugfiskare Visa inlägg
      älskar abborrfiske, det nyaste jag kört nu är att fiska i djuphålor vid strömmande ställen, med flugspö och en liten nappindikator på tafsen, wollybugger är det som gäller, även färgstarka större nymfer, svinkul! går en del stora på mitt favo ställe med
      skitkul! kör hälst jiggfiske efter abborre själv men även kört en del flugfiske efter abborre ! då är det muddler minnow i färgen blå eller ljusbrun som funkat bäst ... skitfiske1
      abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

      Kommentera


      • #4
        Det är ju kanonväder för Abborrfiske iaf här, då har man ju inte tid att sitta inne och prata om det.
        Det har man ju vintern till =D
        Har tagit ett par grova abborrar på levande bete senaste veckorna, största på 1,2kg.
        Även små spinnare har fungerat bra.

        Kommentera


        • #5
          popper is tha shit hur kul som hälst en mellanstor popper runt 7 cm fiskad med ganska långa vevstopp.
          årets skörd är väl i allafall 20 abborrar med en medelvikt på 700 g med ett antal fina bonusgäddor på upp till 4 kg .
          Gotta catch em all

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Robban_Öre Visa inlägg
            Det är ju kanonväder för Abborrfiske iaf här, då har man ju inte tid att sitta inne och prata om det.
            Det har man ju vintern till =D
            Har tagit ett par grova abborrar på levande bete senaste veckorna, största på 1,2kg.
            Även små spinnare har fungerat bra.
            Ser att du är från Örebro! Fiskar du abborre någonstans i närheten av Örebro?

            För mig har de stora borrarna lyst med sin frånvaro! Tyvärr.
            You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing

            Kommentera


            • #7
              Var i Vombsjön , här i Skåne, för någon vecka sedan. Det var bra fiske och jag tog väl 15-16 borrar varav 9 fick följa med hem. Alla tog uteslutande på jigg fiskad med UL-spö

              Funderar lite på att prova Poppers där, även om alla tjatar om att det är jigg och möjligen spinnare som gäller i den sjön.

              Någon med erfarenhet av Poppers i Vomb kanske ?

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av saturnine Visa inlägg
                Var i Vombsjön , här i Skåne, för någon vecka sedan. Det var bra fiske och jag tog väl 15-16 borrar varav 9 fick följa med hem. Alla tog uteslutande på jigg fiskad med UL-spö

                Funderar lite på att prova Poppers där, även om alla tjatar om att det är jigg och möjligen spinnare som gäller i den sjön.

                Någon med erfarenhet av Poppers i Vomb kanske ?
                Glömd tillägga att de största var på 7-800 g, inga under 300

                Kommentera


                • #9
                  Mina favorit drag till abborren är reflex red och små skeddrag fick en borre på 8.7hg på ett vassdrag!

                  Kommentera


                  • #10
                    Kör bara med jigg, linan blir så jäkla tvinnad av spinnare, lekande hänger ju inte med.
                    Ska köpa mig några mindre poppers och testa med, har bara en som är på typ 12-13 cm, känns lite stor.
                    -----------PB's!-----------
                    Gädda 8,7 kg
                    Harr 0,5 kg
                    Abborre 0,8 kg
                    Torsk 2,4 kg
                    Havsöring 3,5 kg
                    Näbbgädda
                    Strömming
                    Mört
                    Skrabb

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    66 svar
                    14 846 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art
                     
                    Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                    22 svar
                    3 173 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Nextline  
                    Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
                    9 svar
                    946 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av BigF, 2011-09-30, 16:59
                    26 svar
                    8 331 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Kr0nbl0m  
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    12 svar
                    2 658 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Arbetar...
                    X