gillar du abborrfiske ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gillar du abborrfiske ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gillar du abborrfiske ?

tjena måste tipsa om detta klipp! tittar på det minst 1 gång om dan! :P vad är ditt favorit sätt att spinnfiska abborre på ? själv är det jiggning och ytfiske som dominerar.. ha det gött! / Mattias..

abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

för mig är det jiggfiske som gäller, men ska börja med ytfiske lite mer och behöver tips om var man ska fiska med t.ex poppers, är det vid vasskanter runt bryggor eller någon helt annan stans?
    Skitfiske

Kommentera

Ursprungligen postat av fotboll=) Visa inlägg
      för mig är det jiggfiske som gäller, men ska börja med ytfiske lite mer och behöver tips om var man ska fiska med t.ex poppers, är det vid vasskanter runt bryggor eller någon helt annan stans?
      Skitfiske
      hej kul att få höra att du vill köra ytfiske ! jag kör med rapala skitter pop... hälst i skrikiga färger... fiska runt vass,grund,djupbranter , överallt! en annan sjukt rolig grej är walk the dog beten.... abborren älskar dom ! :P och för att inte nämna dahlberg diver frog..... stora abborrar och gäddor är galen i dom! åk och köp några poppers och frogs så kommer du ha ett sjukt kul fiske hela augusti och september månad ut sikta på lugna varma kvällar och tidiga mornar .... ser du abborren jaga fisk i ytan så finns det risk att det blir det roligaste fiske du varit med om! ( WARNING, föroreningar i byxorna kan förekomma vid detta fiske p.ga. att det är så kul och cooolt! ) skitfiske, hoppas du fått lite tips ! / Mattias..
      abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

Kommentera

tack ja tror att jag ska gå ner i kväll... har nog en skitter pop nogånstans.

Kommentera

Inga dåliga borrar han tar, alla med... SOFT 4 PLAY!! ;D
          Fan va kasst väder... BRA, då drar vi å fiskar!
          Trolling i vänern + sjöarna runt omkring. Gädda, lax, öring, gös. Lägg till min blogg

[FONT=Impact]http://teamflink.blogspot.com/
          [/FONT]

Kommentera

tack ja tror att jag ska gå ner i kväll... har nog en skitter pop nogånstans.
            gör det! skitfiske på dig!

Kommentera

Ursprungligen postat av mcfoevva Visa inlägg
              Inga dåliga borrar han tar, alla med... SOFT 4 PLAY!! ;D
              haha jäkligt bra bete med andra ord!

Kommentera

hej igen glömde fråga vad för storlek man ska ha på ytbeten till borrar runt halvkilot?

Kommentera

Kanske värt att införskaffa en soft 4 play. Ytfiske är fantastiskt kul och väldigt effektivt, i alla fall i den sjön jag fiskar.
                  Tidiga mornar och kvällar mellan 16-20 har funkat bäst för mig. Inte allt för blåsigt som föregående har skrivit, men det kan funka ändå.
                  Får nästan bara abborrar, men jag håller mig gärna ifrån vassar och koncentrerar mig på grynnor och djupkanter där jag ser att det finns betesfisk på lodet.
                  Det behöver inte vara så mycket ytaktivitet, rätt var det är så smäller det ändå.
                  Däremot så kanske det är ett plus.
                  Förra sommaren och hösten körde jag mest Heddon Spook Jr, men i år har det nästan uteslutande blivit skitter pop i storleken 7. Tror i och för sig inte att man behöver vara rädd att gå upp en storlek.
                  Jag tycker att det är så kul att jag lägger alla andra beten åt sidan på sommaren.

Kommentera

hej igen glömde fråga vad för storlek man ska ha på ytbeten till borrar runt halvkilot?
                    Jag har tagit mycket abborrar mellan 0,5 till 1 kilo på skitter pop 7 och 9 cm, och Heddon super spook jr, den är 9,2 cm.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 123 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen
                    av uditsen