Fisketur... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisketur...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fisketur...

Tjena!

Jag är en glad nybörjare som sitter i Malmö och är väldigt sugen på att ge mig ut o fiska på tisdag, onsdag eller torsdag. Så jag undrar ifall det är någon annan som är intresserad? Jag har väl funderat mest på insjö fiske men allt är intressant! Alla idéer välkomna!

Så någon av dagarna mellan 0730 och 1600. När som helst mellan dom klockslagen går bra. Sen ska grabben hämtas på dagis!

Vädret som utlovas i femdygnsprognosen är uppehåll med växlande molnighet tisdag och onsdag och regn på torsdag. Det kan ju iofs ändra sig massor fram tills dess så här års.

Jag har körkort men ingen bil.

Tjänna! Det var länge sedan som någon i dessa trakter (läs Malmöhuslän) kom med så konkret förslag. Jag skulle verkligen nappa (fast jag är ingen fisk ) men jag har en skriftlig examen nu på onsdag och den muntliga delen nästa veckan igen. Alltså för min del, jag får vänta. Men jag skall komma ihåg i framtiden, kanske vi skall samlas flera (eller bara vi två) och göra en tur tillsammans. Jag har också körkort och bil. En kombi.

Tack för förslaget, även om jag är tvungen att tacka nej! Tyvärr!
    Senast ändrad av CDan; 2004-10-31, 13:56.
    Tight lines!
    CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Synd att du inte kan hänga på CDan! Men lycka till med examen!

Kanske någon annan som nappar på erbjudandet? Kom igen nu...

Kommentera

Okej, om det inte är någon som är intresserad så kanske det är någon som har en bra idé på en budget utflykt. Som sagt har ingen bil och Häckebergasjön t.ex. tar för lång tid att nå kollektivt.

Så resan kommer att utgå från centrala Malmö. Kollektivt (korta sträckor) eller cykel blir fortskaffningsmedlet. Fisketur med Pelle eller Ekeskär från Limhamn, spinnfiske från vågbrytaren i Klagshamn, gamla kalkkajen i Limhamn, bottenmete (även om jag inte har någon riktig utrustning för det) i Malmö hamn, fiska abborre i kanalen eller Sege å. Helst av allt hade jag velat kombinera fisket med natur. Har jag glömt något som ligger nära till hands? Är där något som någon rekommenderar mer än något annat? Jag är som sagt nybörjare och försöker få fisketimmar...

Jag har ett 7 fots pilkespö och ett 9 fots spinnspö. En haspelrulle och en havsrulle. En del beten och drag. Lite metgrejor.

Alla förslag och allt sällskap är välkommet!

Kommentera

Tja! Jag igen. Om du kan vänta då kanske vi kan ordna nåt. Det finns nåt alternativ till men jag har inte tid att ta det upp nu (tentan är imorgon). Och kanske jag får nån pers till som skall följa med. Hur är det på helgerna för din del? Kan du då? Utrustning, i en viss mån, kan du låna av mig (ingenting super avancerad men bra kvalitè ändå). Om jag kommer och hämtar dig, jag kan också hjälpa till med att skjutsa killen till dagis (jag menar din grabb, inte du ) för att spara tid, ifall om vi skall ut så tidigt för att fiska. Tycker du om ålmete?
          Tight lines!
          CDan

Kommentera

Hur gammal är du föresten? Det spelar ingen roll för mig. Jag frågar bara pga jag är nyfiken.
            Tight lines!
            CDan

Kommentera

Ok jag pmade dig CDan.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27