vilken är bästa båten för fiske ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vilken är bästa båten för fiske ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

jag tror det är bättre att klassa in båttyper än en specifik modell för dina ändamål, tex lagom längd, motorstorlek här och sedan bege dig ut och kika på båtar i den kategorin.
    mitt recept då mina behov liknar dina blir en 460 styrpuppa med en 20hk. 4-stånka, skulle jag ha lite mer motor skulle jag även kolla på en Evinrude E-TEC samt en Tiki trailer obromsad för 10k.
    Bustern ovan är mycket trevlig, men som alla aluminiumbåtar löjligt dyra tycker jag personligen., och jag tycker den har lite väl låga fribord
    Senast ändrad av Nito; 2012-07-24, 17:41.

Kommentera

Eino, jag kontrar.

1. Aluminium båt.

2. Aluminium båt.

3. Aluminium båt.

4, Aluminium båt.
      Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
        Eino, jag kontrar.

1. Aluminium båt.

2. Aluminium båt.

3. Aluminium båt.

4, Aluminium båt.
        Det där förstår jag inte alls ? ? båt vet jag vad det är, men Aluminium är väl ett grundämne och grund går inte bra ihop med båtar. Det har jag lärt av erfarenhet
        Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Köp nått amerikanskt sattyg, fiskar just nu med Princecraft och Alumacraft och de har stuvfack för massa grejjer, är stabila och allmänt bekväma.
          Starcraft, Tracker och Alumacraft är lätt att få tag på i Sverige.

Kommentera

amerikanskt sattyg?
            väger ENDAST 2 ton"
            men lite ball är den alá amerikansk överdrift:
            Take a look and see why Nitro Z-9 provides the ultimate fishing experience, no matter what level angler you are. More info at www.nitro.com

Kommentera

De två absolut bästa båtarna som går att finna är Ryds Västkust 4,25 med 4hp Mercury + Minn Kota Endura 30
              Och Ryds Camping 5,65 mrd 55hp Suzuki
              That´s it!

Kommentera

3-5 eller fler båtar är nog bäst för fisket(ditt egna). Har två egna båtar. En 3m sak samt en örnvik 530 på trailer. Den stora till trolling och nöjesåkning(om nu det skulle bli aktuellt nån gång i framtidem). Den lilla att dra genom skogen till ett vatten man vill prova. Därtill kan man lägga föräldrarnas 5m HT samt deras 4,2 m plasteka i sjön när den sjön är aktuell. Samt glömde nästan ett 10 tal båtar som de man känner har liggande i olika sjöar som kan lånas vid behov om de inte är ute själva. Samt på våren och hösten då en man i byn som inte varit ute i sin båt de senaste 5 åren skall ha i och upp den. Då kan man lägga den på takräcket tills den hittar i sjön eller in i ladan. Men skulle helst vilja ha en 3-5 båtar i lämpliga storlekar själv så man inte behövde pussla så mycket.

Kommentera

Alubåtar är oömma och lätta men inte så roliga att hoppa runt i sjön med och än värre att laga. En lagom stor(beronde på dina behov) plastbåt med Vskrov och den högre motorstyrka som är rekomenderad för att du ska köra billigt och problemfritt även med lite last och kompisar i båten är att rekomendera.

Kommentera

Ursprungligen postat av Classe71 Visa inlägg
                    Alubåtar är oömma och lätta men inte så roliga att hoppa runt i sjön med och än värre att laga. En lagom stor(beronde på dina behov) plastbåt med Vskrov och den högre motorstyrka som är rekomenderad för att du ska köra billigt och problemfritt även med lite last och kompisar i båten är att rekomendera.
                    Dom båtarna vi har här o Kanada är absolut inte ostabila och är alldeles utmärkta att hoppa runt i. Står jag på religen så åker inte båten ner så mycket (vet inte hur jag ska formulera det riktigt).

Kommentera

Aluminium = Flygplan = Åka i luften
                      Glasfiber/Trä = Båt = Åka på vattnet

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 087 visningar