Första kastet VS Sista kastet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Första kastet VS Sista kastet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

får se hur det resulterar idag

Kommentera

Första kastet är bäst. En polare skulle kasta ett sista kast när vi var ute i fredags. tog i allt han orka å all lina for ur spolen å pang, så var linan och en big bandit jerk borta. Gör aldrig ett sista kast, en sista åktur, sista vad som helst. för d går bara åt helvete -.-

Kommentera

Ursprungligen postat av MatteG Visa inlägg
        Kan bara bli första! eftersom sista får man ju inget. Möjligen näst sista

Kan inte tänka mig någon som tar en fin gädda på sista kastet och sen säger "nä nu får det vara bra för idag"
        Haha så sant så. Det sista kastet kan egentligen aldrig bli en fångst, för då e man fast minst en halvtimme till. Räcker med en liten abborre på kroken så får man suget att kasta ut igen... sen är man där igen... Det kallas beroendeframkallande

Måste bara tillägga hehe...

Va ute förra året med en polare å fiska strömming (ja det KAN faktiskt vara kul ibland ). Det var stendött i över en timme, hände ingenting. Ölen var slut, tålamodet hade dragit vidare och vi var beredda på att dra hemåt. Innan jag kastar ut ett sista kast så råkar jag klämma ur mig på skoj:
        -"Om jag får EN sketen strömming nu, så stannar vi kvar en timme till".

Gissa vad som hände. Av nån j*a anledning fick jag precis då 5 strömming, alltså full pott på alla 5 krokarna, på ett kast. Vi garvade i säkert fem minuter, sen blev det två timmars strömming-fiske till, och nästan en hel hink med strömming till slut. Till slut kom dom Så sjukt egentligen...
        Senast ändrad av GäddMartin; 2012-07-25, 06:43.
        Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

Varken första eller sista brukar va bra, första har jag inte fått igång varken armarna eller rullen och sista brukar ja va trött i armarna.

Kommentera

Första kastet brukar nästan alltid ge något tycker jag, igår blev det en liten gädda, dagen innan en skaplig abborre.
            Får aldrig något på sista kastet för om jag tänker att det är sista kastet och får något så kör jag vidare tills det inte nappar.
            -----------PB's!-----------
            Gädda 8,7 kg
            Harr 0,5 kg
            Abborre 0,8 kg
            Torsk 2,4 kg
            Havsöring 3,5 kg
            Näbbgädda
            Strömming
            Mört
            Skrabb

Kommentera

Första kastet har det oftast huggt för mig men inte alltid & sista kastet suger för ibland tappar man drag och allt möjligt konstigt händer vid "sista" kastet :P Så första kastet är nog att föredra!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 296 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art
              av .art