hjälp med spö val! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hjälp med spö val!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• hjälp med spö val!

tjo! behöver hjälp med spöval för abborre.... 2 spön ska jag välja på ett light action spö med kasstvikt på 1-15 g. och det är ett riktigt gummibandsspö! det andra spöt är ett medium action 5-20 g. ryggrad är det i det! :P fiskar med skedar,vobbler, jigg , och crankbaits... så säg vad ni hade valt ! tack,skitfiske!
    abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

5-20 hade jag kört på, har själv ett savage gear dropshot 6,9f -20gr super till borre fiske
    Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Kipp Visa inlägg
      5-20 hade jag kört på, har själv ett savage gear dropshot 6,9f -20gr super till borre fiske
      tack som fan! ska köra på det imorgon då ! roligt med snipjakt med det spöt kanske ? skitfiske!
      abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

Kommentera

Köp båda. Alltid kul med variation och alltid bra med ett lättare och ett lite "grövre" spö.

Själv har jag 3 spön till borrefisket. Bl a ett SG dropshot spö 5-20 (samma som kipp)
        You can't buy happiness but you can buy fishing gear and that's kind of the same thing

Kommentera

Jag hade defenitivt valt spöt med ryggrad i! Hatar sladdriga spön och eftersom du ska använda ditt spö till olika metoder så tycker jag att kastvikten 5-20 gram passar bättre

Kommentera

Ursprungligen postat av storfeskarn moberg Visa inlägg
            Jag hade defenitivt valt spöt med ryggrad i! Hatar sladdriga spön och eftersom du ska använda ditt spö till olika metoder så tycker jag att kastvikten 5-20 gram passar bättre
            ok ! tack för svaret!;D

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 181 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art