Ursprungligen postat av Andersson1
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jättegädda nappade i Vaxholm!
Collapse
X
-
sigpic
-
P A
Ursprungligen postat av NIChåller med Hemi, INGA 120-cm's gäddor runt vaxholm med omnejd
väger 16 kg. mellan 11 och 13 skulle jag tippa... 13 om den är fångad på våren vilket inte är fallet här...
Finns inga så små gäddor där ute runt Waxholm. Endast 2 metare..Detta har avhandlats förr..
Kommentera
-
P-A, är det månne den gäddan, den kanske år två meter och......Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
Gunnar Jansson
elanen
Konstigt att alla mytomaner bor åt Lidingö eller Vaxholm till. Klart rika människor måste ju fejka för att komma upp sig nånstans. Den gäddan ser ut att väga 8 pannor. Är nästan sämre än Kottlamannens bluff. Han står ju långt bakom. Och gäddan häger fritt på nåt skumt sett. MVH Gunnar J.
Kommentera
-
Hmm, ett sista inlägg vad det gäller stora gäddor i Waxholmsområdet. Den påstådda 16,4 kg vägde inte det vid 120 cm längd. Av bilden framgår tydligt att den har normal waxholmskondition. Varken mer eller mindre. Var den 120 cm vägde den runt 12 +-...om den var kortare naturligtvis mindre...Har själv fått och sett MÅNGA gäddor över metern från området, tidigare mycket vanliga..och det har rapporterats gäddor på både 17,18 0ch 19 kg bla till napp och nytt, dokumtation oklar. Den största gädda jag sett rappad från området vägde enligt uppgift 20,2 kg (spinn,lerviksudde), dokumentation minst sagt oklar. Jag har inte sett någon bild. Men jag har själv sett ett jättehuvud från en gädda tagen samma morgon vid en bergsudde i närheten, på skuggsidan, i Waxholms hamn, (abu reflexspinnare) oerhört mycket större en 12 kg`s från samma område. Kroppen precis såld, färsk..missade med en halvtimme...tippar själv, nacken var mycker grov..uppemot 20 pannor...en 16+ från skärgården, ej romstinn är runt eller över 130 cm...herr Akafonofs gädda är en standard waxholmsgädda inte alls i megaklassen...trist att det inte stämmer...skulle varit kul...taskig våg?...okunnig fiskare ?...kombination?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av StizoOk. Då får jag väl köpa mig ett redwolfvåg som kan visa 5 olika vikter på en och samma fisk om man väger den fler gånger. Nej om jag skall väga mina storfångster så vill jag veta så exakt som möjligt. Då gäller det att ha bra grejer!!!
Sen det där med all utrsutning får man väl göra som man vill hur korkad man är! Jag har det har med fisket som en hobby och jag VILL spendera pengar på det. Bättre det än att jag skulle röka eller supa upp pengarna!!!
Själv är jag också extremkorkad... Klart man skall ha grejer som man trivs med, men det är väl därför man t o m lägger ner tid på kvällarna och chattar med andra fiskegalningar.
Men jag fick mig en liten tankeställare när jag tidigare i år var med några polare på en fiskehelg. Fisket gick ut på att kasta från en brygga och jag kan väl säga att jag inte plockade fram allt jag hade med mig. Det skulle bara sett löjligt ut i sammanhanget. Samtliga övriga hade sina spön (och i många fall drag med rostiga orginalkrokar) kvar från tonåren och det är åtminstånde 1-2 år sedan eller nåt.
Fast det var en kul helg ändå och dom grabbarna tycker det är riktigt kul att fiska, så vi har ju våra olika nivåer. Som sagt, du och jag VILL verkligen veta exakt vad fisken väger, men för många är det inte riktigt lika intressant...
/D
Kommentera
-
Kolla Peter Berggrens 130 cm`s på prick 16 kg från skärgården, tagen i fredags, inget "hålla fram," på www.fiske.nu. avtrycket. Bra våg, riktiga fiskevittnen.Så ser en riktig megagädda ut!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 062 visningar
1 gilla
|