Jättegädda nappade i Vaxholm! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jättegädda nappade i Vaxholm!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag tror inte bilden är inklippt på något sätt.. Mannen håller i en pinne som han stödjer mot marken. Pinnen har en gren högstupp som går under gälen precis som när man tar gälgreppet. Det Danne skrev "kolla på gällocket" handlar om att det man ser än den bakre gällocket som sticker bortåt tackvare klykan!

Men visst kan man tvivla!
    Senast ändrad av Stizo; 2004-10-28, 13:02.

Kommentera

Hmm..svårt att bedömma gäddan storlek pga av gäddans något framskjutna placering i förhålland till fångsmannen, tydligen är den upphängd på en pinne....MEN, har tidigare fiskat i vattnen runt Waxholm, något stämmer inte, en 120cm i den kondisen från nämnda vatten väger inte 16,4 kg...kan själv referera till ett gäng gäddor tagna i området av både mig och mina kompisar bla ett gäng runt 117-122 cm , de vägde mellan 11,5-12,8 kg. Något är fel med fiskarens uppgifter, antigen vågen eller måttbandet. Ser ut som en gädda något över 12 pannor...Däremot går det gäddor i området över 16,4 kg.....

Kommentera

håller med Hemi, INGA 120-cm's gäddor runt vaxholm med omnejd
        väger 16 kg. mellan 11 och 13 skulle jag tippa... 13 om den är fångad på våren vilket inte är fallet här...
        Besök www.sportfiskeonline.com för att läsa allt om Team Snipa och deras senaste bravader

Kommentera

nån som vet ifall det är bra gäddfiske i vaxholms trakten??

Kommentera

Ursprungligen postat av etuna_alex
            nån som vet ifall det är bra gäddfiske i vaxholms trakten??
            Läste du inte artikeln? ;-)

/cobol

Kommentera

nån mer än jag som tycker att den ser ut som 1/3 del så stor ut som som den ser ut på bilden?

Kommentera

I förhållande till storleken på bilden kan nog vikten stämma (jämfört med andra bilder på gäddor jag sett i samma storlek, har aldrig sett större än ca 8 kg på riktigt). Men jag undrar hur han kan hänga upp en så pass stor och tung fisk på en "pinne", om det är en träpinne borde den böja sig av tyngden.

Nåväl, om detta är sant, vilket jag naturligtvis inte kan avgöra bara genom att se den bilden, så är det kul att se att man kan få stora gäddor även på Toby och liknande, då jag inte äger vare sig en båt eller ett jerkspö som 99% av de andra på detta forum, det inger ett visst hopp!
                Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

snubben kanske är 2.40 lång?

Kommentera

Helt omöjligt att säga om det är sanning eller inte.....men av ngn anledning blir jag alltid skeptisk till liknande senarier, det är allt för ofta felaktigheter råder.....
                    Det har hänt att jag eller mina polare stött på folk som stått å jublat över stora fiskar, ex. "12 kilo, 12 kilo har de vrålat, vi har snällt gått fram å frågat om vi fått kontrollväga....det har aldrig stämt, de kanske har andra vågskalor eller köpt guidvågar.......
                    Hur som helst, den är ju stor i alla fall!
                    Bifogade filer
                    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Hmm...kollat bilden lite noggrannare.....det finns inget som indikerar att gäddan skulle vägt ens i närheten 16,4 kg, inget. Bedömmer, men vägledning av bilden och uppgifter det som nära nog helt omöjligt ..långt, långt, långt från 16 kg...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 062 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art