Jättegädda nappade i Vaxholm! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jättegädda nappade i Vaxholm!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Danne
    ...Men hur tusan kan gäddan hänga fritt i bilden....? Konturer runt fisken gör att det ser ut som den klippts in. Se på gälbågen. I en orginalbild ser det ut som om det skulle vara någon som håller ett gälgrepp på den...
    Den ser ut att hänga i en pinne som lutas fram mot kameran. Pinnen syns lite vid stjärtfenan också.

Kommentera

Vågar sätta en favvo Westins Jätte på att det inte står rätt till med denna fångst!

Kommentera

Haha nu när ni säger det så Ser ju ut som en sån här klippa och klista lektion för småbarn Inte ett dugg fake
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Tror inte att bilden är fejk. Bilden är komprimerad och har en taskig upplösningen i deras nätbilaga. Om den vägde x antal kilo har jag däremot ingen aning om..:-)

Men en fin gädda är det i alla fall.

/cobol

Kommentera

Helt omöjligt att säga vad den kan ha vägt.
            "A little learning is a dangerous thing; drink deep" Alexander Pope 1709

Kommentera

snart törs väl ingen lägga in bilder på något annat än snipor här, större gäddor blir ju tvärsågade av skeptiker direkt (om det inte är någon av dom "tuffa grabbarna" som fångat nåt).

man känner andra som man är själv!

Kommentera

1 timme. Herregud. Har aldrig drillat en gädda i mer än 10-15 minuter...

Det kanske bror på att du fiskar med en flaggstång?
                Själv kan jag drilla en 3-4kilos i uppåt 10 minuter iom att jag fiskar med ett 7fot spö. Tycker det blir lite skojigare med lätt utrustning.

Kommentera

Tror inte bilden är fejkad. Verkar som gubben står intill gäddan och gäddan hänger på en grenklyka typ enklare spöhållare.
                  Jag kollade hur långt ner på benet 120 cm gick på mig, som är 180 cm i strumplästen. Precis nedanför knäet. Gäddan på bilden har nog en 5cm tillgodo på mannen eftersom lite av huvet sticker upp ovanför mössan. Men stjärten når bara till halva låret! En tvåmetersman eller?
                  Gäddan är stor men är den så stor som man uppger? 16,4 var det så det påstods? Mätt i pund då eller?
                  Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Onekligen kan man se på proportinerna på fisken att den är stor. Som någon påpekade kan jag också nu se en antydan till en gren eller dylikt som skulle hålla upp fisken. Har inte ifrågasatt vikten. Jag tror verkligen den väger bortimot 15 pannor. Men just bilden ser (eller såg) märklig ut, med fisken inklistrad. Men som någon riktigt påpekade kan fisken kanske hållas uppe mha ev pinne.

1 timmes fight får nog ändå tillskrivas att man lätt tappar uppfattning om tid och rum när ett monster kliver på. (om den nu verkligen klivit på hans spö)...?

Jag får lov ändå att göra en motsats till Bebest. Jag tror fisken väger sina 16 pannor men att bilden är fejk :-)

/ Skeptiker till grunden

Kommentera

Man ska inte såga bilden rakt av, men jag tycker att bilder där fångstmannen står en bit bakom fisken och ej håller något att jämföra storlek med, väcker vissa misstankar. I söndags poserade jag med en 11.7 kilos gädda som min bror tagit och den ser nästan större ut. Sedan tycker jag att en timmes kamp låter lite väl långt. Brorsans gädda drogs med ett mycket klenare spö. men fighten var ändå över på några minuter.

En seriös gäddfiskare skulle inte fejka en bild, men å andra sidan skulle inte en seriös gäddfiskare avliva en sådan gädda.

Men, som sagt, man ska inte såga den rakt av då man ej har alla fakta.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 062 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art