drop-shot (abborre , gös) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

drop-shot (abborre , gös)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• drop-shot (abborre , gös)

tjenixen ! har 1 fråga.... får ni tvinnad lina när ni drop-shotar ? eller vertikal fiskar med drop-shot ? tack för svar! ps. jag får det ...... ^^ (hur? ) vet inte..... ska gå tilbaka till vanligt jiggfiske och vertikalfiske...

skitfiske!½
    abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

Ursprungligen postat av Matte Mawtew Liw Visa inlägg
    tjenixen ! har 1 fråga.... får ni tvinnad lina när ni drop-shotar ? eller vertikal fiskar med drop-shot ? tack för svar! ps. jag får det ...... ^^ (hur? ) vet inte..... ska gå tilbaka till vanligt jiggfiske och vertikalfiske...

skitfiske!½
    Nix ingen tvinnad lina här. 1 meter FC tafs, långsmalt sänke, stand-out hook. Funkar bra.

Kommentera

Tvinnar sig inte här heller, samma här, FC tafs & pennsänke, men borde inte tvinna sig även om du kör utan FC. I värsta fall prova "Zero Twist Shot" krok från BFT/CWC. Inte testat dem så mycket, gillar inte idén att de ska snurra men de funkar säkert utmärkt bara man vänjer sig vid dem, och borde lösa ditt problem med tvinnad lina (gärna i samband med pennsänke). Så ge dropshot några chanser till.
      sigpic
      www.fkpgear.com
      Fiskkonservator.se
      Blogg fiskkonservator-lubbe.sportfiskeforum.se

Kommentera

Om du fiskar i strömmande vatten kan jag tänka mig att det tvinna sig en del, lite tvinnande kan får man nog räkna med även i "stilla" vatten men det skall ju inte vara katastrof illa ,,,
        Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Vmc har ju sin spinnshot krok. Ja upplever dock inte att de tvinnar sig. Har några spinshot krokar,men inte testat dom.
          Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

tack för svar! hjälpt mycket!
            abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 019 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art