hur många draglådor har folk? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hur många draglådor har folk?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

För min del börjar det spåra ur nu... Fick upp fiskeintresset ordentligt nu i våras och började smått köpa på mig grejer. Började lätt med lite nya spön, vanliga abu skedar å spinnare. Sen massa wobblers, sen jigg i överdrift... nu en massa jerks också...

Det är skrämmande hur mycket pengar man lagt ut sedan i februari/mars. Börjar seriöst fundera på om jag verkligen behöver alla dessa 16 olika Buster jerks plus massa andra tail jerks. Men jäklar va kul det är att plocka på sig nytt! Speciellt via Tradera där man ibland kan göra riktiga fynd. Sitter just nu med en stor fiskelåda samt 6st Savagear lådor (28x18cm), och funderar på vart jag ska få plats med alla jerks...som bara blir fler haha...galet! Abu fiskeväskan är redan för liten för allt.

Förutom en hink (som jag helst inte vill bära på), finns det några bra och smidiga lådor för att få plats med ca 25-30 jerkbaits? Egentligen behöver man ju inte ta med hela högen på en tur, men oftast blir det beslutsångest när man ska ut, så det blir iallafall att man tar med sig mer än nödvändigt...ja, ni känner säkert igen er...
    Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskarn0383 Visa inlägg
      Har alldeles för många drag. Så jag köpte 2 nya 3700 kopior på biltema igår för det började bli trångt i de 3st 3730 och de 6 st 3700 samt ett alldeles för stort antal 3700 kopior (10-15 st)och andra modeller(?) man redan hade. Och då har jag inte köpt nya beten på över ett år. Men sorterat om efter användningsområde. Tur man inte börjat med jerkbait. Då hade troligtvis lägenheten varit full också. Nu räcker det nästan med förrådet.
      Vad kosta biltemas kopia på 3700an?? Haraldnyborg säljer bachos som har samma mått,den går på 40:-.
      Har väl en 30 tal av deras och ett tiotal orginal. Två beteshinkar till jerks. Boxarna som ska med ut har jag i två berkly baggar som tar fyra boxar i var. Ska införskaffa en större så de inte blir så många olika baggar o spannar o kånka på.

Kommentera

Ursprungligen postat av GäddMartin Visa inlägg
        För min del börjar det spåra ur nu....
        -urspårat är kul

Kommentera

Ursprungligen postat av maccan1980 Visa inlägg
          Vad kosta biltemas kopia på 3700an?? Haraldnyborg säljer bachos som har samma mått,den går på 40:-.
          Har väl en 30 tal av deras och ett tiotal orginal. Två beteshinkar till jerks. Boxarna som ska med ut har jag i två berkly baggar som tar fyra boxar i var. Ska införskaffa en större så de inte blir så många olika baggar o spannar o kånka på.
          39,90 kostar de. Har en tackelstation XL som sväljer 3 st 3730 och 5 st 3700 när jag kör gäddtrollingtävlingar. Förutom de 4-5 lösa lådorna som man släpar med i en ikeakasse tillsammans med andra bra att ha grejor.

Oftast tar jag bara med mig en eller två 3700 när jag åker ut.

Kommentera

har 2 Savage Gear Lure Box no.8 (35x23x5cm) och sedan 3 Betesask 3650 Plano alla är knök full med jiggar,skedar,wobbler u name it !
            abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

Kommentera

Jag har 3 st, 2 (inte jättestora men..) fulla med vobblers och diverse trollingtillbehör, och en stor ask med spinnfiskegrejer. Utöver det har jag halva båten full med vobblers som hänger så fint i raddor så jag lätt ska komma åt dom vid trolling. Vissa har hängt där sen urminnes tider då man har sina favoriter man oftast använder. Säkert hälften av alla mina vobblers är aldrig använda :P
              Fan va kasst väder... BRA, då drar vi å fiskar!
              Trolling i vänern + sjöarna runt omkring. Gädda, lax, öring, gös. Lägg till min blogg

[FONT=Impact]http://teamflink.blogspot.com/
              [/FONT]

Kommentera

Har 5 betesboxar av modell stor fulla med jerkbaits och wobblers sedan 1 medium-size full med HÖ-drag, ~10 småaskar med spinnare och jiggar för abborre, en stor låda full med stora jiggar för torsk, ~10 askar med flugor, gamla fiskelådan från när man var liten full med skeddrag, jiggar och spinnare, 1 box med blandat för jerk och spinn.

Köpte en finfin väska på en outlet nu i veckanför 79kr som rymmer 5 boxar av modell stor + 3-4rullar, digitalvågen, "gäddtången", måttband osv.
                -----------PB's!-----------
                Gädda 8,7 kg
                Harr 0,5 kg
                Abborre 0,8 kg
                Torsk 2,4 kg
                Havsöring 3,5 kg
                Näbbgädda
                Strömming
                Mört
                Skrabb

Kommentera

Har en stor jävla bokhylla, fylld med planoboxar, som i sin tur är så fulla att de precis går att stänga. Där finns allt från små jiggar, till jättewobblers i massiv ek. Jag behöver väl ungefär en tredjedel av det där... Funderar på en storrensning på Tradera till hösten.

Brukade lasta brödbackar med planolådor ståendes i. Men är sjukt trött på allt släpande. Dom senaste passen har jag hängt 20 beten i en hink & åkt ut.

Kommentera

Jag har en ryggsäck med lite tänger och knivar. I ryggan finns även en BFT box med Jerkbaits och några Wobbler. Har även en lite mindre låda med spinnare, jiggar, skeddrag och små wobblers! (Mina Jerkbaits är för det mesta Buster Jerk II och Svartzonker) Fiskar med haspelspö, jag ska köpa Jerkutrustning när jag får min lön från sommarjobbet

Over and out!
                    Fiske är som en chokladask, man vet aldrig vad man får här näst!

PB: Gädda: 10,64kg
                    Abborre: ca 7hg
                    Berg: ca 30 ton

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 308 visningar