Bilda Team Drevan? (För fiskare i Drevviken) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bilda Team Drevan? (För fiskare i Drevviken)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bilda Team Drevan? (För fiskare i Drevviken)

Tjosan!
    Tänkte bara höra mig för hur många här på Fiskesnack som regelbundet fiskar i Drevviken? Själv bor jag i Skogås, på ca tre-fyra minuters promenadavstånd från min båt, och jag fiskar ofta, i genomsnitt 2-5 pass i veckan. Tänkte att det skulle vara lite kul om vi som frekventerar vattnet kunde slå oss samman och bilda "Team Drevan". Vore kul att kunna utbyta erfarenheter om fisket i sjön; heta platser, tips och tricks och kanske fiska tillsammans lite då och då. Som det är just nu är mitt fiske rätt ensamt, inte för att jag är en enstöring, utan för att jag oftast fiskar, i de flestas ögon, på okristliga tider. Det blir oftast vardagsmornar mellan 03:00-07:00 - inte för att fisket är som bäst då, eller för att jag har svårt att sova på normala tider, utan för att jag vill fiska mycket, men inte vara borta från min familj för mycket. På detta sett kan jag fiska hyffsat mycket, medans familjen ligger och sover, och alla blir nöjda och glada.

Om det är någon annan dåre (likasinnad) här som har lust att hänga med någon gång på mina morgonpass så tjoa till. Som det är just nu har jag till 99,5% alltid en plats ledig i båten under mina morgonpass. Hähä! Då är det för övrigt vertikalfiske efter gös som gäller, till 100%

Ni, presumtiva medlemmar i Team Drevan, hur tycker ni fisket har varit än så länge, denna säsong. För mig var fisket i april och maj kanonbra med många bättre gösar och några spräckta PB'n, under juni var fisket rätt segt, på gränsen till riktigt dåligt, och det som gått av juli likaså, rätt tjurigt. Fick mycket hyffsat stor gös i våras, men sen juni nästan bara smått, massa gös på >1 kg. Min ambition nu är att lokalisera stråken där de större gösarna går. Tänkte satsa mer på det pelagiska prickskyttet. Så, någon som vill vara med på the quest for the holy fetgös?

Skitfiske / Mattias
    Senast ändrad av elfving73; 2012-07-10, 09:56.
    -Visa hänsyn
    -Skräpa inte ner
    -Hantera fisken varsamt
    -Respektera gällande fiskeregler
    -Ha kul!

Fiskar en del i drevan med mina vänner, dock kör vi jerk och inte VJ men låter för övrigt som en rolig idé

Kommentera

Jag och en kamrat fiskar regelbundet i drevan, nästan bara jigg, vertikalt och mete, med bra utdelning på hyfsad gädda och mindre gös, även de senaste veckorna. Men vi är också på jakt efter dom större gösarna. Har båt i samma del av sjön som du. Något skulle vi kunna koka ihop.

Kommentera

Hej. Bor i trångsund ett stenkast ifrån dig/er. E fiske tokig. Aldrig fått en gös men e sjukt jäkla sugen på att ändra på det

Kommentera

03-07.. Sweet dude.. Morgonmänniskan

Räcker det att tänka tanken att fiska i Drevviken? Har ett gammalt båtlik som behöver kärlek, håller på med den just nu.
          Tanken är att den ska vara i Drevviken!
          Och kommer mestadels Jerka efter Gädda =)

Kommentera

Kul! Det känns som att vi skulle kunna få ihop ett litet team. Frågan är hur man ska lägga upp det? Kanske kan vi börja med att låta den här tråden få "gro" ett tag, se om vi kan få ihop några till. Det finns fler av oss därute, I've seen ya! ;O)
            Sen kan vi i samma tråd diskutera och komma överrens om en cool Team Drevan-logga, för det MÅSTE vi ju ha, eller hur!?

Framöver kanske vi kan sparka igång en blogg, om det är någon av oss som är bra på att sparka igång sånt, så vi kan föra en "logg" över våra fiskeäventyr. Eller så kan man kanske ha en ständigt ongoing Team Drevan-tråd här på FS, eller både och? Vore riktigt kul om vi skulle kunna arrangera lite fisketävlingar och träffar framöver också.

Vi presumtiva medlemmar i Team Drevan kanske skulle börja med att adda varandra som vänner på FS! Första steget till ett fullvärdigt medlemskap! ;O)

Vad tror Ni?

Skitfiske!
            Senast ändrad av elfving73; 2012-07-11, 08:02.
            -Visa hänsyn
            -Skräpa inte ner
            -Hantera fisken varsamt
            -Ha kul!

Kommentera

Hehe! Och det är INNAN jag lämnar barnen på skolan och åker till jobbet, börjar 08:00! ;O)

Ursprungligen postat av Direktörpelle Visa inlägg
              03-07.. Sweet dude.. Morgonmänniskan

Räcker det att tänka tanken att fiska i Drevviken? Har ett gammalt båtlik som behöver kärlek, håller på med den just nu.
              Tanken är att den ska vara i Drevviken!
              Och kommer mestadels Jerka efter Gädda =)
              -Visa hänsyn
              -Skräpa inte ner
              -Hantera fisken varsamt
              -Ha kul!

Kommentera

Tjosan!
                Jag ska ut och vertikala på Drevan imorgon, sticker ca 06:00 och kör fram tills att frugan efterlyser mig, kanske runt 11:00-12:00, typ. Någon som vill joina, i egen skorv eller i min. Finns en plats, men den upplåter jag bara till någon som är intresserad av att vertikala. :0)
                Jag har dubbel uppsättning spö/rulle om det skulle behöva lånas. Dock bara ett ekolod. Har en helt vanlig plasteka, 4 hk yamma, elmotor och ekolod. No fancy stuff!

Skitfiske
                Senast ändrad av elfving73; 2012-07-12, 18:29.
                -Visa hänsyn
                -Skräpa inte ner
                -Hantera fisken varsamt
                -Ha kul!

Kommentera

Kan inte i morgon men provar gärna på VJ någon gång om plats finnes? Vilken sida har du båten på?

Kommentera

På ovansidan! Höhö! Närrå! Har den i Mörtvik (Skogås)
                    Ja, men då klämmer vi in det någon annan dag då! :0)

Ursprungligen postat av orient Visa inlägg
                    Kan inte i morgon men provar gärna på VJ någon gång om plats finnes? Vilken sida har du båten på?
                    -Visa hänsyn
                    -Skräpa inte ner
                    -Hantera fisken varsamt
                    -Ha kul!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27