låter trevligt
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Helgens Största Gädda!!!
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av KiwiKenta: Hur pass låg medelvikt har du egentligen?När ni pratar om det låter det nästan sorgligtHar du Testat att fiska lite djupare eller på några andra ställen än vass?
haha nu är det ju så att vår kära ALQ och fiskmix överdriver lite!! men medelvikten är inte hög kan jag säga skulle tro att den ligger på ca 1,5kgAbborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.
Kommentera
-
hakan_h
Ursprungligen postat av kenta_85haha nu är det ju så att vår kära ALQ och fiskmix överdriver lite!! men medelvikten är inte hög kan jag säga skulle tro att den ligger på ca 1,5kg
Kommentera
-
Drog en goding idag kl 14.00 på 7800g
Den tog en Salmo Slider i öregrunds skärgård.
Kämpade som en dåre och var 106 cm lång,
men ack så tom i magen.
Bild finns men den är tagen med min fiske-engångskamera,
så jag får väl hoppas på att framkallningen går fort som tusan
/Nisse/ Kämpar på.
Kommentera
-
Haha ok har PB på 6kg också men vet att det finns större här iaf på våren!!!Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.
Kommentera
-
Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av NisseNTas posten bort pga av att bilden inte är framkallad än?
Trodde först att det var något fel eftersom den försvann,
men det kanske beror på att mitt inlägg är foto-löst?
käns lite onödigt att lägga in den igen om de inte är någe fel, utan att någon tar bort den
förstår självklart om så är fallet
Då får du brottom att framkalla bilden!
Kommentera
-
Johnny no5
Gädda 11.7.
Kom just hem från helgens enda fisketur (luktar fortfarande gädda om händer och kläder). Dagens fiske avslutades med en rejäl smäll.
Det enda sorgliga är att det inte var jag som tog den, utan min äldre bror som följde med på sin premiärfisketur i livet.
Har efter lång tids övertalning fått honom att köpa ett spö och rulle för att följa med ut och upptäcka nöjet med fiske. Och hur tackar han? Jo genom att knäcka mitt pb med nästan 4kg!
Nä men allvarligt talat så blev jag nog gladare än vad han själv blev. Han var mest i chock och förstod inte hur stor den fisken egentligen var. Men respekt hade han för besten, så jag fick kroka av, posera med den framför kameran och återutsätta den åt honom.
Vi fiskade i en väldigt grund sjö så popper var det enda som gick att fiska med. Jag drog ett par roliga gäddor och abborrar, men min bror började misströsta då han ej hade någon kontakt. Vi hade just bestämt oss för att avsluta och återvänt till bryggan när det plaskar till 5 meter från båten.
"men kasta på den då" ,säger jag. Vilket han gjorde. Gädddan högg tre (3!) gånger innan den satt. Ni kan ju tänka er hur det ser ut då en 11.7 kilos gädda tar på popper i skymningen på en blank yta...huuga..
Det blev en ganska dramatisk fight, eftersom min brors spö är ett lättare abborrspö, men ganska raskt låg den i håvgarnet och såg obegripligt stor ut.
Det blev lite meckigt med avkrokningen eftersom det redan var mörkt. Käftöppnaren var alldeles för vek för en krokodil i den storleken, men tillslut var hon tillbaka i vattnet och kunde efter en stunds återhämtning simma vidare.
Snacka om stark öppning på sportfiskekarriären.
Alltså tror jag min bror Gustav leder den här helgens tävling med en 11.7 kilo tung gädda. Tagen på en rödgul Lucky13-popper. Längden var svår att uppskatta då måttbandet bara gick till 100 cm.
Vad säger man? Jag hade svårt att tro att en gädda kunde bli så stor i en dryga halvmetern grund skånsk sjö.
Bildbevis kommer senare för kameramannen bor på annan ort och ska maila bilderna imorgon.
Kommentera
-
Johnny no5
Vad nu??
Jag skrev en lång text om dagens fiske som jag la in här, men nu är den borta. Varför?
Nåväl. jag fiskade i en grund sjö med dryga halvmetern som medeldjup. När vi skulle avsluta så drar min bror en gädda på 11.7kilo när vi är precis inne vid bryggan.
Det var f ö hans första gädda någonsin. Tagen på popper med abborrspö. Tufft!
M a o så leder han tävlingen..
Bild kommer imorgon.
Kommentera
-
Behöver ju inte plocka bort inläggen även om dom saknar bild. Jag plockade tillbaka 2 inlägg i tråden.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 017 visningar
1 gilla
|