Havsöringar ifrån rödesten gbg!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöringar ifrån rödesten gbg!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av big one
    Här kommer två fina bilder...... eller iaf fina fiskar! Den "lille" var 46cm å 1kg den "större" var 60cm å 2,75kg tung! Fina för å vara tagna i Götaälv va??

Sista kvällen tog jag dem å de bjäd upp till fin kamp.

Skitfiske på er alla

/Big One
    Först vill jag gratulera till ett par fina fiskar. Den glädje du visar på kortet är mer än väl berättigad!

Vilken fluga tog du dem på?

Mycket livgivande fiskar det här! Tänk om det vora så vist inrättat här i världen att regler minimått, fredningszoner och förbudstider vore gemensamma för hela riket. Nu är det rena medeltiden med en massa lokala bestämmelser som inte ens de närmast boende har full kläm på. Om inte annat hjälper får vi väl koppla i standardiseringsinstitutet och få fisket SIS märkt!
    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Fluga!!

jag tog båda öringarna på en orange rackare som syns lite vagt i högra hörnet på bilden där fiskarna ligger på berget. det är orange glitter chenille med vitt hackel som kropp och orangemarabou med lite glitter i som stjärt + rejäla hantelögon som gör att flugan sjunker fort och lätt att få "jigg gång" på.

Kommentera

jag tog båda öringarna på en orange rackare som syns lite vagt i högra hörnet på bilden där fiskarna ligger på berget. det är orange glitter chenille med vitt hackel som kropp och orangemarabou med lite glitter i som stjärt + rejäla hantelögon som gör att flugan sjunker fort och lätt att få "jigg gång" på.
        Verkar vara rätt rätt stuk på den karamellen!
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

grattis!!

Här kommer två fina bilder...... eller iaf fina fiskar! Den "lille" var 46cm å 1kg den "större" var 60cm å 2,75kg tung! Fina för å vara tagna i Götaälv va??

Sista kvällen tog jag dem å de bjäd upp till fin kamp.

Skitfiske på er alla

/Big One
          Grattis Big One !!
          Den stora öringen på bilden ett ett riktigt praktexemplar av en västkustöring. skulle du få en likvärdig fisk på syd eller ostkusten skulle den lätt ha sprängt 7 kilosgränsen med råge.Men fördelen med denna spänstiga öring är att den ofta är mer över vattnet än i vattnet och det är väl det vi alla vill när vi fiskar, en fajt på liv eller död eller? Sen kan jag bara instämma att det är totalt meningsöst med olika fiskeregler kring HÖ fisket i Sverige. Det har debatteras i alla de år jag fiskat öring på kusten men inte mycket händer. Gå bara över sundet och titta på Danskarna så förstår man att vi är långt efter i utvecklingen kring HÖ. Deras fiskepolitik är mer inriktad mot alla fiskare men kanske speciellt sportfisket som står för en fiskevård värt namnet. Men i Sverige är det Yrkesfiskarna och deras klubb för inbördes beundran Fiskeriverket som bestämmer. Det är ju bara att se vad de har gjort för sportfisket, ingenting...
          Skanky fishi`n in the ghetto is hard but..........

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
          64 svar
          15 290 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg .art
          av .art