Nu åkte Firelinen Crystal av rullarna! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nu åkte Firelinen Crystal av rullarna!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Palomarknut är Fierlinknuten. Sedan har jag självklart ett spö som jag kör flätlina på och tafs av flourocarbon vid djupare fiske i andra vatten. Men i mitt hemma vatten kör jag nu helt med Flourocarbon
    Ursprungligen postat av orient Visa inlägg
    Använd palomarknuten till flätlinan. Sen som någon föregående talare skrev så är Crystal inte känd för att vara tålig, men däremot tycker jag den är väldigt bra då den syns litet. Jag tycker att du gott kan köra flätlina men med fluorocarbontafs knuten direkt i flätlinan.

Kommentera

Fireline är ju fransarnas konung

Kommentera

vem fiskar gös vertikalt mycket djupare än 12 meter om man vill köra C&R??
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Tro det eller ej men alla kör faktiskt inte C&R ...

Kommentera

Ursprungligen postat av krikle Visa inlägg
            Nej det ska gudarna veta. Så mycket nätfiskare som vi har på Ärlångens vatten. Som km efter km lägger sina nät och finkammar bottnarna. Ingen CR där inte! Jag har väl klarat att släppa tillbaka 95 % av mina lite drygt 200 spöfångade Gösar under försommaren.

Kommentera

konsten är att få dom att klara sig,inte bara släppa tillbaka dom....och det är svårt,nästintill omöjligt, på djup större än 12-14m...
              i alla fall där jag,och många andra, fiskar...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av krikle Visa inlägg
                Det bör man nog om man vertikalfiskar gös....annars är risken stor att man decimerar beståndet rejält...

Kommentera

Jag är övertygad om. Att vi kommer få se en del negativa effekter om några år. Om det inte blir en större kontroll på vertikalfisket. Där fisketrycket är mycket stort. En del vatten fullständigt bombarderas (Glan är ett sådant). Att det sedan står regler som ska följas på fiskekorten från respektive vatten. Har ju föga betydelse då de inte efterföljs! Mycket fler kontroller ute till sjöss. Samt rejäla böter för dem som inte följer dessa regler. Jag hoppas att det blir mycket hårdare regler på Ärlången också.
                  Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                  Det bör man nog om man vertikalfiskar gös....annars är risken stor att man decimerar beståndet rejält...

Kommentera

Dom gångerna som man inte hittar Gösen grundare än runt 10 meter. Då får man väl ta någon enstaka fisk och avsluta fisket. Men jag kan tänka mig dom som åkt långt. Med båt på trailer och fullpackad bil. Inte nöjer sig med att ta någon enstaka fisk. Om dom nu skulle hitta att Gösen går djupt. Förr lyfte man på ögonbrynen när någon fått 3 Gös. Nu är det knappast någon som lyfter på ögonbrynen när det hammrats upp 33 Gös på en och samma fisketur. Det går ju att fiska på ett helt annat sätt än det gjort tidigare. Detta tack vara den fina utrustning som finns att ta till.
                    Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                    konsten är att få dom att klara sig,inte bara släppa tillbaka dom....och det är svårt,nästintill omöjligt, på djup större än 12-14m...
                    i alla fall där jag,och många andra, fiskar...

Kommentera

Jag håller med dig, Ärlången är så illa tagen nu känns det som..näten förstör allt.
                      personligen fiskar jag inte gös medveten utan största delen gädda som får gå tillbaka dvs C&R men tyckr att gädda har blivit sämmre med

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 021 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art