har alltid på mej min suzuki keps vet inte varför men blev så, om man glömmer kepsen hemma är det likabra att vända hem och hämta den, och en annan sak är att aldrig ha med sig håven funkar mycket bättre då.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ha ni några "turprylar" eller maskotar när ni fiskar?
Collapse
X
-
Min svarta fiske hatt. Har jag bara den på nöten? Ja, då brukar det gå bra. Har ett par andra hattar också. Men de har inte samma "tur potential" verkar det? Läser man denna tråd så tycks det ju som om just en fiske keps eller hatt är tur grejen no. 1.
What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Captain_Lovestar Visa inläggHar inga turgrejor för mig alls. Försöker utrota vidskeplighet men råkar ibland slänga ur mig "skitfiske" till andra personer. Har dock ändrat till "Lycka till" numer.
Googlade och hittade då denna tråd som tog upp mina tankar.
Säger någon lycka till innan jag ska fiska blir jag riktigt irriterad inombords, och brukar inte få fisk.
Jag har dock lärt sambon detta, men här om dagen gjorde jag misstaget och svara i telefon på väg till ett fiskepass.
Polaren känner till detta, och tro fan inte han kläcker ur sig "lycka till" innan han ska lägga på.
Och jag fick ingen fisk den dagen! Min kollega på jobbet brukar också kläcka ur sig "lycka till" innan fiske, så innan helgen undviker jag han, för att han inte ska fråga om jag ska fiska till helgen.
annars hade jag en tur tischa som levererade, inte ett bom pass på ett helt år, men nu har den svikit mig så prövar nästa =D
Farfar ska alltid spotta på masken och dra någon ramsa när vi metar abborre.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Wehlin Visa inläggHar en gammal gammal brun "toalett-handduk". Den finns alltid med.
(liftarens guide till galaxen så fattar du...)
Kommentera
Foton
Collapse
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-02-15, 12:55 -
-
Svar till KEPWORTH Litiumbatteriav SpringarenSjukt att Svenska sportfiske butiker tar 10t för något man kan köpa för 2500kr, är det samma batteri...1 Foto
-
2025-02-17, 20:20 -
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
2024-11-17, 23:18 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 242 visningar
1 gilla
|