Hej på er alla. 8)
Det är så här förstår ni, att i nästa vecka har jag tänkt att uppgradera min fiske utrustning med ny rulle och nytt spö.
Har suttit som en liten duracell kanin och läst på ett *** antal sidor om 2000 talets fiskerullar, vad det är som gäller i dagens läge?
Skall sammanfatta mig så kort och gott jag kan.
Idagens läge fiskar jag med inkapslade abumatic rullar från 60 - 70 talet.
Det finns idag en uppsjö av märken men mitt fiske gäller framför allt i saltvattens miljö och jag söker nu en (haspelrulle).
Vad jag kommit fram till av allt läsande på nätet och kataloger är följande.
Shimano är något som verkar rekommenderas utav många privatpersoner.
Penn : skall ha en god kvalitet.
Mitchell: anses vara ett märke med en god prestanda.
Abu garcia: god prestanda dem med.
Finns dock fler märken.
Det som jag fick rekommenderat var en Mitchell Avocet Gold 3 4000FD.
Då jag fiskar efter mitt så kallade (Standard fiske) ätbar storlek av saltvattens fisk) inga monster.
Vill inte överskrida 1000 lappens valör för (rullen) men vill så klart som de flesta ha en bra rulle för så liten penning som möjligt.
För mig ligger kvaliteten som första val.
Många säger plånboken avgör rullen, men till er som följer fiskerullarnas utveckling och vet vad som är bra och vad som är mindre bra, så borde det ju trots allt finnas en hel del godkännda rullar för den prislappen.
Tacksam för hårda ärliga svar då jag vill känna mig nöjd med min kommande fiskerulle.
Tack på förhand alla, och ursäkta min topic blev lite väl lång.
MVH Ramen
Det är så här förstår ni, att i nästa vecka har jag tänkt att uppgradera min fiske utrustning med ny rulle och nytt spö.
Har suttit som en liten duracell kanin och läst på ett *** antal sidor om 2000 talets fiskerullar, vad det är som gäller i dagens läge?
Skall sammanfatta mig så kort och gott jag kan.
Idagens läge fiskar jag med inkapslade abumatic rullar från 60 - 70 talet.
Det finns idag en uppsjö av märken men mitt fiske gäller framför allt i saltvattens miljö och jag söker nu en (haspelrulle).
Vad jag kommit fram till av allt läsande på nätet och kataloger är följande.
Shimano är något som verkar rekommenderas utav många privatpersoner.
Penn : skall ha en god kvalitet.
Mitchell: anses vara ett märke med en god prestanda.
Abu garcia: god prestanda dem med.
Finns dock fler märken.
Det som jag fick rekommenderat var en Mitchell Avocet Gold 3 4000FD.
Då jag fiskar efter mitt så kallade (Standard fiske) ätbar storlek av saltvattens fisk) inga monster.
Vill inte överskrida 1000 lappens valör för (rullen) men vill så klart som de flesta ha en bra rulle för så liten penning som möjligt.
För mig ligger kvaliteten som första val.
Många säger plånboken avgör rullen, men till er som följer fiskerullarnas utveckling och vet vad som är bra och vad som är mindre bra, så borde det ju trots allt finnas en hel del godkännda rullar för den prislappen.
Tacksam för hårda ärliga svar då jag vill känna mig nöjd med min kommande fiskerulle.
Tack på förhand alla, och ursäkta min topic blev lite väl lång.
MVH Ramen

Kommentera