Behöver goda tips och råd från er. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver goda tips och råd från er.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Behöver goda tips och råd från er.

Hej på er alla. 8)

Det är så här förstår ni, att i nästa vecka har jag tänkt att uppgradera min fiske utrustning med ny rulle och nytt spö.

Har suttit som en liten duracell kanin och läst på ett *** antal sidor om 2000 talets fiskerullar, vad det är som gäller i dagens läge?

Skall sammanfatta mig så kort och gott jag kan.

Idagens läge fiskar jag med inkapslade abumatic rullar från 60 - 70 talet.

Det finns idag en uppsjö av märken men mitt fiske gäller framför allt i saltvattens miljö och jag söker nu en (haspelrulle).

Vad jag kommit fram till av allt läsande på nätet och kataloger är följande.

Shimano är något som verkar rekommenderas utav många privatpersoner.
    Penn : skall ha en god kvalitet.
    Mitchell: anses vara ett märke med en god prestanda.
    Abu garcia: god prestanda dem med.

Finns dock fler märken.

Det som jag fick rekommenderat var en Mitchell Avocet Gold 3 4000FD.

Då jag fiskar efter mitt så kallade (Standard fiske) ätbar storlek av saltvattens fisk) inga monster.

Vill inte överskrida 1000 lappens valör för (rullen) men vill så klart som de flesta ha en bra rulle för så liten penning som möjligt.

För mig ligger kvaliteten som första val.

Många säger plånboken avgör rullen, men till er som följer fiskerullarnas utveckling och vet vad som är bra och vad som är mindre bra, så borde det ju trots allt finnas en hel del godkännda rullar för den prislappen.

Tacksam för hårda ärliga svar då jag vill känna mig nöjd med min kommande fiskerulle.

Tack på förhand alla, och ursäkta min topic blev lite väl lång.

MVH Ramen

Ursprungligen postat av Ramen Visa inlägg
    Hej på er alla. 8)

Det är så här förstår ni, att i nästa vecka har jag tänkt att uppgradera min fiske utrustning med ny rulle och nytt spö.

Har suttit som en liten duracell kanin och läst på ett *** antal sidor om 2000 talets fiskerullar, vad det är som gäller i dagens läge?

Skall sammanfatta mig så kort och gott jag kan.

Idagens läge fiskar jag med inkapslade abumatic rullar från 60 - 70 talet.

Det finns idag en uppsjö av märken men mitt fiske gäller framför allt i saltvattens miljö och jag söker nu en (haspelrulle).

Vad jag kommit fram till av allt läsande på nätet och kataloger är följande.

Shimano är något som verkar rekommenderas utav många privatpersoner.
    Penn : skall ha en god kvalitet.
    Mitchell: anses vara ett märke med en god prestanda.
    Abu garcia: god prestanda dem med.

Finns dock fler märken.

Då jag fiskar efter mitt så kallade (Standard fiske) ätbar storlek av saltvattens fisk) inga monster.

Vill inte överskrida 1000 lappens valör för (rullen) men vill så klart som de flesta ha en bra rulle för så liten penning som möjligt.

För mig ligger kvaliteten som första val.

Många säger plånboken avgör rullen, men till er som följer fiskerullarnas utveckling och vet vad som är bra och vad som är mindre bra, så borde det ju trots allt finnas en hel del godkännda rullar för den prislappen.

Tacksam för hårda ärliga svar då jag vill känna mig nöjd med min kommande fiskerulle.

Tack på förhand alla, och ursäkta min topic blev lite väl lång.

MVH Ramen
    Tjenare, penn's rullar är väl designade för just saltvatten och är en väldigt härlig rulle att handskas med,så mitt råd är en penn, tror inte du skulle bli besviken om du införskaffade dig en sådan,mer än så kan jag nog Inte säga.pys in på närmaste fiske affär och prova några rullar tills du hittar den som känns bra för just dig!:-)

Kommentera

Ursprungligen postat av Ramen Visa inlägg

Det är en helt okej rulle, jag har den modellen fast i mindre storlek. Jag skulle dock vilja påstå att det finns bättre rullar än den till den prislappen. Så om du inte hittar den på någon superrea, så finns det bättre köp att göra.

Det är, för mig, lite oklart vad du skall fiska dock. Är det gädda och abborre i östersjön, eller är det havsöring eller något annat på syd- eller västkusten?

Kommentera

Tack så mycket till er båda för tipsen.

Jag skall kika lite mera på penns rullar samt avvakta lite med mitchell rullen.

Det får bli att kika vidare tror jag.

Tack för svaren MVH Ramen

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 293 visningar
        1 gilla