Behöver en del tips gällande gösfiske, är nybörjare på ämnet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver en del tips gällande gösfiske, är nybörjare på ämnet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Behöver en del tips gällande gösfiske, är nybörjare på ämnet

Hej allesammans!

Riktigt spännande forum ska jag börja med att inflika.

Jag skulle tacksamt ta emot era tips på göswobblar som enligt er erfarenhet oftast genererar fisk, och då gös

Jag har inga göswobblers överhuvudtaget, en tom draglåda och spenderarbyxorna på

Vilka 5 wobblers skulle ni rekomendera att jag skaffar mig?

Jag fiskar i mälaren runt Sigtuna där fiskedjupet pendlar mellan 3,9m och uppmot 25-30m.
    Efter att ha läst en del om gösfiske såhär års så verkar det som förespråkas mest vara vertikalfiske, Men nog borde det väll gå lika bra att trolla efter som "små" rackarna?

Jag fiskar även runt söderfors där det är betydligt mer strömt och grunt så gärna några som inte går djupare än ca 1m uppskattas också.

Kan också inflika med att jag helst köper de wobbler som brukar generera de lite större gösarna, om det går att generalisera det på ett så simpelt sätt? :S

Under tiden jag väntar och ser om jag får några svar ska jag utforska forumet sålänge
    Tack på förhand!

Nils-master invincible är en klassiker och funger allt som oftast. Till det lite grundare som du nämner har bomber flera bra alternativ!

Kommentera

Tack, Ja Nils-master, bomber, Cotton cordell och rapala är några man hört gott om.
      Vilken storlek bör man satsa på? De största jag sett är på 270mm vilket känns groteskt men samtidigt lite spännande Ett hugg på en sådan borde ju betyda något stort, alternativt bottennapp

Gällande färgval så hörde jag något om fint väder= skrikande färger, mulet =mörkare färger, stämmer det?

Kommentera

läste nyligen en studie om fäger under vatten och nere på djup där sikten är dålig ska tydligen orange vara den färg som syns bäst. Kommer inte ihåg vart jag läste det eller om det stämmer men jag införskaffade mig ett par oranga beten efter jag läste det iaf. Har dock inte hunnit prova dom än

Kommentera

Tack för tipset! Jag tänkte åka till en fiskebutik som ligger i Gävle på onsdag, Tänkte då köpa mig ca 5 wobblers och då är det fint att få dessa tips på färger och dylikt

Kommentera

Snacka med Spiggo på Gävle Fiskeredskap.
            Jag är helt övertygad om att han ger dig klockrena tips !

/ Henke

Kommentera

Nils Master har fungerat utmärkt även för mig!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 291 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg .art
              av .art