Spinnfiska höst fisken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spinnfiska höst fisken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spinnfiska höst fisken

(förlåt om de finns massor va trådar o detta redan men är inte riktigt inne i att leta bland alla olika kategorier).Ni kn ju länka till den tråden där står i ifall jag missat...

Ja hur ska ja gå till väga då för att fånga höst gäddan/abborren.
    Jag har hört följande information:

Gäddan: går in i vikarna igen och det är riktigt sölig invevning osm gäller.

Abborren: går till djupen och vevning vet ja inte.

Men kan någon precisera det, på de senaste 4 passen har jag bommat...
    Och i denna kylan ska man helst få lite fisk för att klara vara ute på de där riktigt långa passen. Kan ju tilläga att jag prövat både snabb sölig invevning alla olika beten i boxen och ja allt helt enkelt .

Tack så mkt på förhand.
    varför nappar det aldrig?

åk till din butik.. köp några feta jiggar för gäddan typ supersandra, sandra 16, bulldawg mfl mjuksiar som fiskar bra i låg fart! För borrarna kör med levande bete det för mig mina säkra kort under denna årstiden...
    Deluxe lures thats my work.

Kommentera

jo jiggar funkar ju strålande. tog borre o gädda igår på jigg o spinnare. jag jiggade som vanligt me "studsande" på botten men den jiggen gick sönder så nu får jag köpa ny. borren tog på en röd reflexspinnare när jag rodde drag
      //Me

Kommentera

att du inte får nå gäddor kan bero på att vattentempen fortfarande är för hög där du fiskar. Dvs. dom har inte börjat leta sig in på grundare vatten än

Kommentera

Men bara för att dom går djupt betyder inte det att du inte kan fiska!djupfiske med stora jiggar och trolling med feta vobblers är nog rätt teknik om dom står djupt. Men man ska aldrig dömma ut beten som går grundare än vad det är på platsen. Tex under ismete så är det bästa ofta att köra precis under isen även fast det är en 10m till bottnen. Sen är älskar ju jag att trolla gädda och då fiskar man oftats från 5m och djupare och även på dom djupen är grundgående beten ibland bäst. Sen kan olika vatten vara väldigt olika. I vissa kanske gäddorna käkar mest smågädda och kan du stå rätt grunt men i andra så kanske som flesta större fäljer fiskstimmen osv. Sen så kan det bästa även när det är kallt i vattnet vara ett snabbt bete som iriterrar gäddan så att den tillslut hugger av ren ilska eller så fiskar man så som "gäddgudarna" säger och drar en tråkig sölig mellan zalt i vasskanten och drar några snipor....bäst är inte alltid roligast!Testa som sakt djupare fiske om du inte får något grunt.
          Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Hosttrolling!

Nar vattnet borjar bli kallare an tio grader ner mot fem ar det sa ar nog trollingen eller flotestrolling sverslagen som fiskeform. Betesfisken brukar da aterfinnas i stora stim runt 4-8m. Sok betesfisk pa ekolodet trolla langs 6-7m kurvan med lamplig wobbler. Latmansfiske? knappast om man sett en trolling expert som CK in action. Aktiv trolling, ett spo och med jarnkoll pa GPS och Lod.

Kommentera

mmhm tack för svaren. men nu är det så att min sjö råkar vara extremt långgrund, på något konstigt sätt blir den grundare och grundare på hösten... så in till vasskanterna klarar snart inte båten gå utan att gå på grund. först 150-200 meter ut börjar de bli djupare än 2 meter... har hitat en djuphåla som går ner till 18 meter, ska ut o testa där snart det borde väll kunna ge något!!?!! har inget ankare så driftar, men hur snabbt är snabbt och hur söligt är söligt? 1 vevtag i sekunde är snabbt? (bros väll på utväxling o sånt men ungefär)

Kommentera

Blir grundare på hösten?låter hel sjukt.Men den där djuphålan verkar ju fin!testa där med nån bulle eller liknande.
                Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Ursprungligen postat av andrease
                  mmhm tack för svaren. men nu är det så att min sjö råkar vara extremt långgrund, på något konstigt sätt blir den grundare och grundare på hösten... så in till vasskanterna klarar snart inte båten gå utan att gå på grund. först 150-200 meter ut börjar de bli djupare än 2 meter... har hitat en djuphåla som går ner till 18 meter, ska ut o testa där snart det borde väll kunna ge något!!?!! har inget ankare så driftar, men hur snabbt är snabbt och hur söligt är söligt? 1 vevtag i sekunde är snabbt? (bros väll på utväxling o sånt men ungefär)
                  Jäser bottnen upp när den värmts upp måste det finnas massor av sumpgas lagrad i den. Muta in och utvinn medan tid är! Tvåa är sist!
                  Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

jag fattade inte riktigt vad du skrev BeBest, för krånligqa ord kanske =S men det blir grundare och grundare ju längre in på hösten vi kommer, min båt gick på grund på båtplatsen när den bara några veckor tidigare haft 50cm under ungefär... men det har varit mycket koll på sjön och satsats massa pengar så de måste ju veta vad det är...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    14 svar
                    3 141 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg uditsen