Första isen,.... yeeeeeeeeeees! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Första isen,.... yeeeeeeeeeees!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Första isen,.... yeeeeeeeeeees!

    Äntligen har kylan kommit. Inte en dag för sent. Här i umeå har de senaste nätterna varit riktigt kalla och idag har kylan hållt i sig under dagen också. När jag passerade den lilla dammen på väg till universitetet imorse så låg det en tunn ishinna över hela dammen. När jag sedan gick hem kl 20.00 så låg isen fortfarande kvar. Hoppas nu bara att kylan håller i sig så jag kan göra pimpelpremiär lagom till nästa tenta är skriven nu i slutet på oktober.
    Hur är läget på kylan i resten av sverige? Någon som har mer positiv isinformation att bjuda på?
    /Magnus

  • #2
    ...positivt med is!!!??? Näru, hoppas att vi inte får någon is alls. Bättre med öppna vatten o och båten i plurret än en massa is. Brrr fan bara att skrapa bilrutan får mig att må psykiskt dåligt. Is och snö får ni norrlännigar gjärna behålla för er själva = )

    Kommentera


    • #3
      ooh nej herrejävlar.. inte redan... Dags att hälla t-röd på sjöarna så att man slipper isen...
      Deluxe lures thats my work.

      Kommentera


      • #4
        Jag ser också ifram mot isen, men här i östergötland lär det ta ett tag ännu, förra året så var det fiskbara isar i mitten på december om jag inte minns fel.

        Kommentera


        • #5
          Visst är det härligt med lite isfiske men än så får den inte komma
          Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

          Kommentera


          • #6
            Om ca 2-3 veckor kommer isen här och då ska ja börja isfiska riktigt för första gången...ska bli skit kul

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av kenta_85
              Visst är det härligt med lite isfiske men än så får den inte komma
              håller med. men att få komma ut och blöta fluglinan är roligare. därför får den gärna dröja ett bra tag.

              hoppas att isen kommer i början eller mitten av december i fagersta trakten så man kan pimpla regnbåge i klubbsjöarna

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Hippo
                ...positivt med is!!!??? Näru, hoppas att vi inte får någon is alls. Bättre med öppna vatten o och båten i plurret än en massa is. Brrr fan bara att skrapa bilrutan får mig att må psykiskt dåligt. Is och snö får ni norrlännigar gjärna behålla för er själva = )

                men snart är det jul!!! och då är det inte så långt till nyår, därefter så är snart tjugondag knut nära inpå, strax därefter sitter ett gäng tokar och njuter vårfisket. varv två njuter av riklig fiskskörd medans två andra njuter av att lyckats reda upp lintrasslet.
                achilles

                Brokeback Fishing Team


                http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

                --------------------------------------------------
                \m/

                Kommentera


                • #9
                  Nej, is och snö är jag gärna utan. Kul att åka skridskor iofs men isfiske har aldrig tilltalat mig. Är det nån nere i Skåne som ska ut nån gång och vill lära mig tjusningen med det så är jag öppen för förslag däremot. Har bara provat sitta och pimpla i ett hål nån gång men utan resultat. Finns säkert mycket att lära och kanske tycker jag det är kul när jag väl får nått. Men jag föredrar öppet vatten och ut i båt, isarna nere i Skåne brukar inte vara särskilt långvariga så det blir liksom ingen kontinuitet i den formen av fiske.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ajsing Bajsing då,redan!! dax å valla ispulkan snart med andra ord

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    14 887 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art
                     
                    Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                    22 svar
                    3 182 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Nextline  
                    Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
                    9 svar
                    949 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg anteman
                    av anteman
                     
                    Startad av BigF, 2011-09-30, 16:59
                    26 svar
                    8 351 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Kr0nbl0m  
                    Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                    12 svar
                    2 662 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Arbetar...
                    X