Fiske runt Saltkråkan (Norröra) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske runt Saltkråkan (Norröra)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske runt Saltkråkan (Norröra)

Jag har till min stora lycka blivit inbjuden till en veckas för-midsommar på Norröra, vilket jag ser fram emot helt galet mycket.
    Eftersom mina vänner, som lever i ngn slags värld där fiske inte är lika viktigt som mat och vatten, har lyft förslaget att vi skall fiska iaf ngn av dagarna/kvällarna så blev resan helt plötsligt ca 200ggr bättre.

Nu till mitt problem;
    Eftersom grabbarna är hopplöst borta när det gäller fiske så är deras inställning att "vi åker väl ut och kastar lite"... Själv ser jag framför mig fina fighter med gädda och Aborre, något som vi nuförtiden har dåligt av runt gotland. Blir även nästan lite darrig på underläppen när jag tänker mig möjligheten att kroka mitt livs första gös. (vilket jag hoppas det finns möjlighet till)

Är det någon här inne som har fiskat runt Norröra och kan ge ngt tips? Har studerat sjökort och kartor för att försöka hitta intressanta spots, men inget slår väl beprövad erfarenhet!
    Ge en vanligtvis öringjagande, fiskegalen ur-gute en reell chans att fånga ngt kul, så utlovas evig tacksamhet!

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
64 svar
15 019 visningar
1 gilla
Senaste inlägg .art
av .art

Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16