Bästa sätt att döda gädda? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa sätt att döda gädda?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Mejelhammaren och ett hårt underlag, 2-3 HÅRDA slag strax ovanför ögonen.
    Alternativt kniven, sticker rakt ner ett par centimeter ovanför ögonen och när jag kommit igenom vrider jag kniven framåt så jag skär ner en bit mellan ögonen.
    Båda sätten funkar, ingen risk utan gäddan är död men det skvätter mindre med kniven..

Kommentera

Om man nu skall äta fisk-vilket inte är min starka sida efter att ha växt upp på fisk- så låt fisken förblöda. Dvs ad modum kosher/halal, vilket gör att blodet pumpas ut. Det är antagligen inte ssk korrekt enl dagens kvasihumanistiska applikationer som numera tillämpas på djur, utom möjligen om man har möjlighet att sedera fisken vilket rent praktiskt kan göras med en priest eller motsvarande. Detta gör att fisken smakar bättre. Jag antar att jag kommer att få skit för att jag skrivit detta, men få man bort blodet så smakar det bättre....

Kommentera

Den lilla smaken hoppar jag gärna över då.

Kommentera

Jag har varit med om riktiga skräckexempel på efterryckningar. Vad sägs som att gälarna fortfarande rörde på sig precis som om den levde, drygt 2 timmar efter att huvudet hade separerats från kroppen? Eller att hjärtat fortsätter pumpa i säkert mer än en timme efter avlivning?

Sen har jag varit med om att en nästan helt färdigfileead gädda (utan inälvor, ursköljd, avskurna bukfenor, utan huvud) helt plötsligt börjar rycka så in i hela helvetes mycket (den hade varit helt stel i över 30 minuter, inte rört sig en enda millimeter!) när jag skulle skära bort stjärtspolen, varpå jag skrek rakt ut som en liten pöjk

Det som jag precis har nämnt har skett trots både bonkning och kniven i hjärnan tricket kombinerat!
          Senast ändrad av joakim_glantz; 2012-06-10, 23:09.

Kommentera

Alla fiskar brukar rycka tycker jag även borrar när man knäckt nacken.

Den som har tagit hand om ål nån gång vet vad nervryckningar e. En halshuggen,rensad o flådd ål brukar kunna simma i bunken man sköljer dom i.
            Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
            64 svar
            15 299 visningar
            1 gilla
            Senaste inlägg .art
            av .art