Minn Kotan som brann är fixad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Minn Kotan som brann är fixad

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Minn Kotan som brann är fixad

Tjosan göbbar (å gömmor)
    Ville bara meddela att min Minn Kota Endura 30 som "brann" förra helgen och som lämnades in till återförsäljaren i måndags eftermiddag redan är fixad och tillbaka i min ägo. Det gick på garantin. Piuh! Jag är inte så hajj på det tekniska, men de sa något om att det var "omvandlaren" (vill jag minnas) i själva motorn som hade gått sönder och orsakat "härdsmältan". De bjussade på en ny sladd samt en 60 amps säkring och dosa. Det medgavs att det inte framgår i manualen att man måste (bör) ha en säkring mellan batteri och elmotor så de klandrade mig inte på den punkten.
    En positiv sak i eleändet är att återförsäljarna aldrig varit med om en brunnen Minn Kota tidigare, och att de ska dra lärdom av detta och tydligt informera framtida köpare av elmotorer att koppla in en säkring, to be on the safe side.
    I'm a happy camper!
    Senast ändrad av elfving73; 2012-06-01, 15:50.
    -Visa hänsyn
    -Skräpa inte ner
    -Hantera fisken varsamt
    -Respektera gällande fiskeregler
    -Ha kul!

Kul att det löste sig! Det sagt, ansök om green card, flytta till staterna, upptäck felet, stämm skiten ur Minn kota, glida resten av dina dagar.

En tanke bara....

Kommentera

Nice, skönt att det löste sig, nu är det bara på gösarna igen. Har precis dragit hem flyttlasset idag så nu kan min fiskesäsong börja, verkar dock bli riktigt surväder i helgen, men ska nog gå!
      Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Hehe! Ja, kanske det! Också ett sätt att göra "karriär" Hähä!

Ursprungligen postat av Kattman Visa inlägg
        Kul att det löste sig! Det sagt, ansök om green card, flytta till staterna, upptäck felet, stämm skiten ur Minn kota, glida resten av dina dagar.

En tanke bara....
        -Visa hänsyn
        -Skräpa inte ner
        -Hantera fisken varsamt
        -Ha kul!

Kommentera

Yez! Nu jäklar! Men som du säger, skitväder så det räcker och blir över. Har regnat och blåst hels dagen idag och så ska det fortsätta in i nästa vecka. Värdo! Bara att bida sin tid...

Ursprungligen postat av Team CTM Visa inlägg
          Nice, skönt att det löste sig, nu är det bara på gösarna igen. Har precis dragit hem flyttlasset idag så nu kan min fiskesäsong börja, verkar dock bli riktigt surväder i helgen, men ska nog gå!
          -Visa hänsyn
          -Skräpa inte ner
          -Hantera fisken varsamt
          -Ha kul!

Kommentera

ja riktigt kallt och regnigt ska det bli några dagar så man får väl kanske hålla sig lugn och fixa i ordning prylar tills finvädret återvänder..
            Gå med i facebookgruppen: Humminbird & Minn Kota Sverige (nu med över 1600 medlemmar).

Kommentera

Bra att det löste sig !
              Verkar bli ett riktigt skitväder här uppe också så man får hålla lite koll på prognoserna och se om man ser någon ljusning..
              Tycker helgerna/veckorna bara rinner iväg, f-n det är ju Juni redan

Kommentera

Ursprungligen postat av elfving73 Visa inlägg
                Yez! Nu jäklar! Men som du säger, skitväder så det räcker och blir över. Har regnat och blåst hels dagen idag och så ska det fortsätta in i nästa vecka. Värdo! Bara att bida sin tid...
                Bara på med kläder och ge sig ut. Det fina är att det nappar bra och man slipper trängas med andra.

Kommentera

Tycker nog att det borde ingå en säkring eller åtminstone hållaren om det bör användas. Men det kanske bara är jag.
                  www.stampelures.se

Kommentera

Tur att det löste sig för dig. Men kom ihåg att du inte får använda den till färgomröring heller och det står inget av det i manualen heller. Men trodde faktiskt att du hade tagit till något av vad som skrevs i denna tråd som du också var in och skrev i http://www.fiskesnack.com/forum/show...nn+kota+koppla.
                    En fråga Mattias: Har ni installerat jordfelsbrytare hemma?

Men jag är glad för din skull och ser framemot att läsa fler fångstrapporter från dig.

//Martin
                    Ursprungligen postat av elfving73 Visa inlägg
                    Tjosan göbbar (å gömmor)
                    Ville bara meddela att min Minn Kota Endura 30 som "brann" förra helgen och som lämnades in till återförsäljaren i måndags eftermiddag redan är fixad och tillbaka i min ägo. Det gick på garantin. Piuh! Jag är inte så hajj på det tekniska, men de sa något om att det var "omvandlaren" (vill jag minnas) i själva motorn som hade gått sönder och orsakat "härdsmältan". De bjussade på en ny sladd samt en 60 amps säkring och dosa. Det medgavs att det inte framgår i manualen att man måste (bör) ha en säkring mellan batteri och elmotor så de klandrade mig inte på den punkten.
                    En positiv sak i eleändet är att återförsäljarna aldrig varit med om en brunnen Minn Kota tidigare, och att de ska dra lärdom av detta och tydligt informera framtida köpare av elmotorer att koppla in en säkring, to be on the safe side.
                    I'm a happy camper!
                    Senast ändrad av Caledonia; 2012-06-01, 23:54.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 128 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art