Groda eller popper? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Groda eller popper?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Groda eller popper?

Tja, har tänkt skaffa ett ytbete men har aldrig testat så undrar:
    Ska jag skaffa en popper eller groda?

skriv också ett förslag på drag om ni vet något särskilt drag som ni vet funkar extra bra.
    PS, det är framför allt gädda jag ska fiska.

/Skitfiske på er

Grodorna är sjukt roliga faktiskt! Jag har en sån här i beteshinken:

Har fått flera gäddor på den, riktigt roliga hugg! Dänger in den bland näckrosor och elände och vevar in snabbt med spinnstop.

Tänkte även köpa en sån här (kolla filmklippet), den ser sjukt het ut: http://shop.el-ge.se/dahlberg-diver-...30-c-1046.aspx

Kommentera

Kan intyga att grodan från Illex som Mabo länkade till är grymt effektiv. Köpte en på El-ge's Predatordagar och stannade till vid en sjö förra veckan och kastade ut, ett par vevtag in i växtligheten och....pang! 15 minuter senare hade jag fått 4 gäddor och tappat lika många. Körde den även på en tävling i helgen och den lockade fram ett flertal gäddor. Men som alla dessa vasskyddade grodor så är det lite svårare att få till en ren krokning....men det gör absolut ingenting för vi pratar om adrenalinfiske och det är så mycket action att det spelar ingen större roll om man missar fisk och det gör man utan tvekan.
      Skaffa dig även några Heddon Zara Super Spook, grymma på gädda men även storabborre.

Skitfiske!

Kommentera

Den där grodan är löjligt effektiv! Har ett par sådana i gul färg. T o m jag, som är usel på gäddfiske i allmänhet och ytfiske i synnerhet, har svårt att bomma när jag använder den.
        Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

Skriver också under på Dahlberg grodan, hade påslag på ungefär var 3-4 kast i helgen från både Abborre och Gädda. Tänk bara på att inte göra för snabbt mothugg, men det gäller ju allt ytfiske, svårt att hålla på det när det exploderar i vasen. Grodan skall fiskas långsamt och där det är mycket vegetation.

Kommentera

Den grodan kan jag inte uttala mig om. men fladens groda med en propeller framför, är duktigt värdelös

Kommentera

Jag kan bara instämma. Köpte en Diver Frog i brun färg under fiskemässan. Den blev liggande ett tag men så provade jag den för 2 helger sen och det small på första kastet. Sen dess har jag fått ett bra antal gäddor och ännu fler påslag på den. Riktigt enkel att fiska också och vilken Kul Action!

Kommentera

Tack för alla svaren!, fattar att groda är att föredra. Men är Spro BronzeyeFrog något och hänga i granen?
                /Max

Kommentera

Föredra å föredra... Både och är självskrivna i min låda. Spro-grodan är säkert bra.

Kommentera

Jaså grodan är så effektiv alltså? ska genast köpa på mig ett exemplar av diver frog och prova, kan bli kul nu till smågäddorna i vikarna

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 024 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art