Tips på haspelset - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på haspelset

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på haspelset

Hej!

Jag behöver lite tips på ett bra men billigt haspelset, har tänkt mig att lägga runt tusenlappen.
    Är lite ny på sånt här trots att jag fiskade när jag va liten men har tittat lite på detta http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...lset-2011.html
    Jag har tänkt mig att fiska lite abborre, mindre gädda och annat som insjöarna har att erbjuda.

Tack på förhand!

Shimano är ju erkänt bra, vet inte hur catana rullen funkar, men har ett catana spö 8ft och det är riktigt fint spö för de pengarna.

Säkert kan någon fylla i om rullen.

Kommentera

Det är nog ett bra kit. Jag kan även rekommendera Berkley lightning-kitet. Har två själv ett 9' 15-40 samt ett 5,6 UL, ruskigt nöjd med båda.

Kommentera

Jag köpte Catana CX spön i både 7ft och 9 ft, hade hört att catana-rullarna inte helt hundra så jag köpte Shimano Super GT 2500 till 7ft spöt och Super GT 4000 till 9ft och är riktigt nöjd och använder dom till allt mitt spinnfiske!
        Tror priset på spöna skiljer sig någon hundring (550-700) medans priset på rullarna är samma oavsett storlek. (ca 1100)
        Gillar att det är dubbelvev på rullarna, hade inte det innan men vet att jag alltid kommer vilja ha det framöver.

I ett paket med lina bör du få ett sånt set med kombirabatt för ca 1500 (köpte både mina set för 3000 förra året) och då har du ett kanon set som håller länge plus att shimano har 5 års garanti på sina rullar!

Är långt ifrån någon expert på området men mitt råd är att ist för att lägga 1000, lägga 1500 och få ett kanonset.
        Sen vet jag ju heller inte ifall Catana-rullarna är dåliga heller, har inte fiskat med dom utan bara hört på omvägar.

Mvh OP
        Alla fiskar är drömfiskar

Kommentera

Jag köpte nytt spö för 3-4 veckor sen, hade också tänkt mig runt 1000 kr. Det blev ett Berkley lightning 8ft spö samt en Abu Cardinal C203i rulle för 1249 kr fick också med en rulle fireline i detta pris.

Kommentera

Va och köpte mig ett set idag!
            Gick till den lokala fiskebutiken och kollade lite, fick lite tips så jag köpte mig ett Berkley Phazer 8ft spö och en Abu Garcia Cardinal 102i rulle, det ingick även en flätlina på 140m
            gav totalt 1.099 för allt ihop, det stod även att om man skulle köpt allt separat så skulle det gå på runt 1.400-1.500
            Köpte även några tafsar, dock inga drag för jag trodde vi hade det hemma men icke!

Kommentera

Hej, hoppas du blir nöjd med ditt set! Team kamraten tog en gädda på 10,6 kg på samma spö. Det håller för mycket.

Bra att du stödjer den lokala affären! kollade runt och du hamnade ungefär för vad du hade gett för grejerna separat (frakten bort räknat)

Cardinal 102 i finns för 399 kr, Berkley Phazer för 599, flätlina är väl i affär 2kr så 200kr för 100 m.

Helt okej pris du fick ge i affär.

Kommentera

Jag va ute och fiskade igår, det funkade riktigt bra och själva spöt med rulle var väldigt skönt!
                Dock landade fångsten bara på en mussla för min del, men min kompis fick en liten tanig gädda på några hekto..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                14 svar
                3 123 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg uditsen
                av uditsen