Köpte ett daiwa Powermesh idag, besviken.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpte ett daiwa Powermesh idag, besviken..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpte ett daiwa Powermesh idag, besviken..

Som topic, köpte ovan nämnda spö idag.
    9`20-60 g. Kom hem och monterade på en rulle (Daiwa Emblem Z 3500).
    Gick ut och provkastade lite men kände inget "wow", kände snarare igen känslan.
    Tog fram mitt gamla spö, Shimano Stradic Spinning 1902 9´ 20-50 g. Gick ut och kastade igen.
    Var tvungen att byta lite fram och tillbaka och inspg att det bland många hyllade Powermesh spöt kändes som mitt gamla Shimano från 1996! Har det inte hänt mer eller är powermesh spöna överreklamerade?
    Vad ska jag köpa för att få ett modernt lätt och rappt spö för runt 2000:-?
    Nu var ju Stradic spöt vääldigt dyrt, 2500:- har jag för mig att det kostade 1996 men det borde väl hänt mer?
    //C
    http://sportfisher.se

Kanske är skillnad när man drillar fisk, har dock inte testat spöt :/
    -----------PB's!-----------
    Gädda 8,7 kg
    Harr 0,5 kg
    Abborre 0,8 kg
    Torsk 2,4 kg
    Havsöring 3,5 kg
    Näbbgädda
    Strömming
    Mört
    Skrabb

Kommentera

Mitt gamla colone (ursäkta stavningen) -50gr hänger väl med mitt silverwings -60 gr trots 15 år i åldersskillnad , det jag mest märker är vikten.

Förutom dom lite dyrare spöna tycker jag utvecklingen går väldigt långsamt, visst nya lättare material, nya spöringar och rullfäste men kastegenskaperna skiljer ofta inte så mycket på mellanklass spö och lite dyrare äldre spö.

Ex. säljs fortfarande Berkley SSGS/C i butiker och är trots säkert 10 år på nacken fortfarande väldigt kompetent och omtyckt.

Kommentera

Mina gamla Drennanspön från 90(?)talet slår dagens motsvarigheter lätt i mina ögon.
        sigpic

Kommentera

Halloj !

Har själv ett gammalt Daiwa Powermesh 20-60 (eller 70) som jag använder till plattfiskmete. Är väl ingen sensation att kasta med, men jag gillar att drilla fisk med det. Nytt är inte alltid bäst.... Vad det gäller havsfiske så håller jag t.ex tidiga 90-tals ConoFlex klingor som favoriter i många läge. Väger mycket mer än dagens klingor, men dom är grymma. Har själv funderat på att köpa ett nytt Daiwa Powermesh, men mitt var dyrt nog när jag köpte det och priserna har gått upp.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cole Visa inlägg
            Som topic, köpte ovan nämnda spö idag.
            9`20-60 g. Kom hem och monterade på en rulle (Daiwa Emblem Z 3500).
            Gick ut och provkastade lite men kände inget "wow", kände snarare igen känslan.
            Tog fram mitt gamla spö, Shimano Stradic Spinning 1902 9´ 20-50 g. Gick ut och kastade igen.
            Var tvungen att byta lite fram och tillbaka och inspg att det bland många hyllade Powermesh spöt kändes som mitt gamla Shimano från 1996! Har det inte hänt mer eller är powermesh spöna överreklamerade?
            Vad ska jag köpa för att få ett modernt lätt och rappt spö för runt 2000:-?
            Nu var ju Stradic spöt vääldigt dyrt, 2500:- har jag för mig att det kostade 1996 men det borde väl hänt mer?
            //C
            Ja där ser man hur olika man tycker tycker, jag tycker spöt är riktigt skönt i synnerhet att drilla fisk med. O nu var det ju jag som lurade dig att köpa det ;-)

Kommentera

Det är alltså så att utvecklingen inte gått så mycket framåt som jag trodde.
              Spöt känns helt ok men det gör mitt gamla också som skulle ersättas ev detta.
              Lämna tillbaka och köpa något annat kul:-)
              //C
              http://sportfisher.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
              64 svar
              15 116 visningar
              1 gilla