räkna ut längd på bulkspole? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

räkna ut längd på bulkspole?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• räkna ut längd på bulkspole?

Jag köpte en bulkspole med lina 1.5km 0.40 tuffline xp jag har spolat på på 7 rullar och ska nu köpa en trollingrulle. Det går på 200 meter 0.40 men jag vet inte hur mycket jag har kvar på spolen finns det något sett jag kan räkna ut längden på linan utan att jag måste dra ut allt?

Anledningen är att jag måste veta om jag ska köpa till 100meter nylon....tycker inte om backing.

Kan va lurigt, jag vet inte hur mycket din lina växer på spolen, har du någon gång räknat på det ??

En p.p växer med ca. 30% medan en Spiderwire växer med ca. 100% mot angivna mått när dom väl är påspolade.
    Ingen aning om tufline..

Är den köpt i Sverige eller utomlands ?

Många utländska sighter skriver snällt ut både i lbs,kg och faktiska mm. inte som våra fantasimått.

denna kan kanske hjälpa dig räkna ut hur många meter du använt http://www.tuf-line.com/products_TUF-Lines_1.html
    Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-05-18, 14:35.

Kommentera

Hur svårt kan det va? varför göra det så mycket svårare för sig än det är?? Spola på den lina du har, blir det för lite på rullen så spola av den och fyll på med annan under...gjort i ett nafs...kolla hur mycket lina rullen tar in på ett vevvarv och räkna vevvarven så vet du i alla fall på ett ungefär hur mycket lina du har på...mer noga än så är det banne mig inte.
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

På med linan fyll på med nylon tills det är fullt. Spola över på en annan rulle och sen tebax skitenkelt
        En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 209 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art
        av .art