WTF hände - inte ett hugg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

WTF hände - inte ett hugg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• WTF hände - inte ett hugg

Var ute idag i en sjö som alltid levererar gädda. Trollade som vanligt med 4 spön - 2 med alien eel 124gr och 2 med westin platypus - säkra beten som gett fisk varje gång.

Men idag inte ett hugg. Vi letar pelagsik gädda och brukar köra efter löjstimmen men jag kunde inte hitta någonting på ekolodet. Soprent.

Vattnet i ytan (enl. lod) 9.8 - hård vind från väster - mulet. Känns ju som perfekta förutsättningar.

Tacksam för ideéer som hjälper till analys.

Röd dag! Fiskarna är ju lediga.

Kommentera

Lite variation kanske vore på sin plats...
      Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Ursprungligen postat av EuroPike Visa inlägg
        Lite variation kanske vore på sin plats...
        Har man sagt a får man säga b. Den "enda" variation vi ägnat oss åt är djup och fart. Ett par andra beten har provats men utan större framgång. Har du några bra tips på vad som funkar för trolling under våren?

Kommentera

Ursprungligen postat av shank Visa inlägg
          Har man sagt a får man säga b. Den "enda" variation vi ägnat oss åt är djup och fart. Ett par andra beten har provats men utan större framgång. Har du några bra tips på vad som funkar för trolling under våren?
          Hej alla

Min första post . Var själv ute och fiskade lite gädda idag, såg flera som körde trollig men själv siktade jagin båten mot grundare vassvikar där tempen på lodet visade aningen varmare vatten än runtom. Körde finlirsfiske mellan vass och halvruttna knappt identifierbara växtrester från förra sommaren med fint resultat. Landade på kort tid 2 fina gäddor, inga monster men ca 2-3 kg. Efter att den andra landats och återutsatts fortsatte jag fiskadet och hade en betydligt större dam på som klippte sönder mitt "Missemu special vasstackel" innan hon fnös och simmade iväg. Fick tyvärr aldrig presentera båten för denna madam då hon bara ville trassla till det för mig. Efter denna close encounter hade jag slut på mina vasstackel och därmed var jag tvungen till att fiska på djupare vatten med vanliga wobblers. Inte ett hugg efter det.. .

När jag tillslut gav upp träffade jag några trollare vid båtklubben, snackade med dem lite och de berättade att de haft en stendöd dag. Så det är fler än du som inte lyckats med trollingen, kanske är det fortfarande lite tidigt, vad vet jag?

/M

Kommentera

Var ute idag i en sjö som alltid levererar gädda. Trollade som vanligt med 4 spön - 2 med alien eel 124gr och 2 med westin platypus - säkra beten som gett fisk varje gång.

Men idag inte ett hugg. Vi letar pelagsik gädda och brukar köra efter löjstimmen men jag kunde inte hitta någonting på ekolodet. Soprent.

Vattnet i ytan (enl. lod) 9.8 - hård vind från väster - mulet. Känns ju som perfekta förutsättningar.

Tacksam för ideéer som hjälper till analys.
            Så här är det ju med fiske! Det händer ju att man blir utan, och det är bara att acceptera. så enkelt är det. Det finns ingen som ALLTID får fisk. Förstår att detta inte var det analyserande svar du villa ha men du får det ändå:p

Kommentera

Du får väl dyka med harpun efter fisken, svårare en så kan det inte vara.
              KassPåAttHåva

Abborre: 46cm 1,25kg
              Gös: 77cm 4,56kg
              Gädda: 109cm 10,41kg

Harr: 590g 40cm
              Öring: 500g+
              Röding: 1,03kg 46cm
              Regnbåge: 2.5kg 53cm
              Havsöring: 4,07kg 78cm

Kommentera

Körde årets första trollingpass igår. Fick fisk på lite allt möjligt. Nils Master, westins jätte, Deep Invader, Dubble D, Believer bland annat.
                Vi körde pelagiskt på 8-16m.

Fast här är det varmare i vattnet och gäddorna har gått ut och ställt sig på djupare vatten där betesfisken finns. Hos er, som har lite kallare vatten, kanske spinn fortfarande är den bästa metoden att hitta fisken med.
                Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Hatar när det händer haha!

Har en vass som brukar vara grym vid västlig vind, ena gången drar man 15st och andra gånger är det helt dött med exakt samma väderförhållanden
                  -----------PB's!-----------
                  Gädda 8,7 kg
                  Harr 0,5 kg
                  Abborre 0,8 kg
                  Torsk 2,4 kg
                  Havsöring 3,5 kg
                  Näbbgädda
                  Strömming
                  Mört
                  Skrabb

Kommentera

Ett bra första inlägg Missemu. Välkommen in i träsket.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 209 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art