Varje sommar arrangerar våran lokala tidning en så kallad fiskeliga. Den går till såhär: tävlingstiden är från maj nån gång till slutet av augusti och största fisk vinner helt enkelt. Två vittnen och vikt krävs för att få den godkänd. Ni förstår vad det här betyder Hur ofta är det man är tre i båten? Dvs klubbning i nästan alla fall. Dessutom var det nån på redaktionen som kom på den briljanta iden att mörka alla resultaten hela sommaren. Stupdumt! Givetvis så bonkar man en 8 kilos ifall den är störst. Klasserna är gös, gädda, abborre, öring har jag för mej.
Idag var det en intervju med segraren i klassen gädda.
- Hur fångar man jättegäddor?
- inte vet jag, jag brukar aldrig fiska
- hur mycket vägde gäddan du fick?
- 10.906 kilo
- Hur gick det till?`
- Jag skulle med och sola i båten. Jag kastade bara i draget och så kom det där monstret
- hur fick du upp den?
- Jag vevade och vevade så jag fick blåsor i händerna. min pojkvän hoppade i land och fick tag på en sten.
- vad gjorde han med stenen?
- han slog fisken halvdöd i vattnet. sen släpade han in den i skogen coh slog ihjäl den. vi hade ju ingen kniv så det blev ett jäkla kalabalik där ett tag.
- vad gjrode ni med gäddan?
- vi gav bort den till en som ville göra gäddfärs av den.
ja vad säger man? have ur say..... lotta.olin@daltid.se
Idag var det en intervju med segraren i klassen gädda.
- Hur fångar man jättegäddor?
- inte vet jag, jag brukar aldrig fiska
- hur mycket vägde gäddan du fick?
- 10.906 kilo
- Hur gick det till?`
- Jag skulle med och sola i båten. Jag kastade bara i draget och så kom det där monstret
- hur fick du upp den?
- Jag vevade och vevade så jag fick blåsor i händerna. min pojkvän hoppade i land och fick tag på en sten.
- vad gjorde han med stenen?
- han slog fisken halvdöd i vattnet. sen släpade han in den i skogen coh slog ihjäl den. vi hade ju ingen kniv så det blev ett jäkla kalabalik där ett tag.
- vad gjrode ni med gäddan?
- vi gav bort den till en som ville göra gäddfärs av den.
ja vad säger man? have ur say..... lotta.olin@daltid.se
Kommentera