Många fiskar man ser i dagstidningarna känns tveksamma vad gäller den angivna storleken. Här exempelvis en abborre som enligt uppgift ska väga exakt två kilo och dessutom vara vägd två gånger. Men av någon anledning känns detta tvivelaktigt. Någon fler som håller med mig eller känns uppgifterna om två kilo riktiga?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Väger denna abborre två kilo?
Collapse
X
-
Väger denna abborre två kilo?
Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/
"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug LarsonTaggar: Ingen
-
Vad är det som gör att folk här på FS hela tiden skall ifrågasätta storleken på fiskarna hos andra?
Mår ni bättre av det eller blir era fiskar större för det eller vad är orsaken??
Tycker personligen denna typ av trådar är rätt patetiska.
Det är ju knappast så att killen utger sig för att ha fått den största borren någonsin i Sverige. Låt grabben vara glad istället oavsett om det stämmer eller ej.
Kommentera
-
Håller med dig!!! Tror mycket det är avundsjuka jag.. tyvärr.Ursprungligen postat av Testis Visa inläggVad är det som gör att folk här på FS hela tiden skall ifrågasätta storleken på fiskarna hos andra?
Mår ni bättre av det eller blir era fiskar större för det eller vad är orsaken??
Det är ju knappast så att killen utger sig för att ha fått den största borren någonsin i Sverige. Låt grabben vara glad istället oavsett om det stämmer eller ej.
Tvivlar inte på att den väger 2kg jag faktiskt! Det är grymt svårt att få fisk att se korrekt enligt vikten på ett kort ibland. Med tanke på att man har så få saker att jämföra fisken med. Man kan ju inte jämföra med personen heller eftersom man ej vet hur stor han är. Och det beror mycket på hur man håller fisken.
Kommentera
-
Varför är det idioti att röka och filéa. Rökt fisk, speciellt abborre är väl väldigt gott?Ursprungligen postat av takjens Visa inläggFör det första.. Filea och röka?? IDIOTI! För det andra så är jag VÄLDIGT skeptisk till att den väger 2kgA bad days fishing is better than a good day at work.
http://tenkarasverige.blogspot.com/
http://www.salmosalarfishing.se
Kommentera
-
Du sökte pluspoäng och fick det, grattis!Ursprungligen postat av Testis Visa inläggVad är det som gör att folk här på FS hela tiden skall ifrågasätta storleken på fiskarna hos andra?
Den ser ut att väga hälften max. Självklart undrar folk, vad är så konstigt?
Ingen har sagt att det är den största abborren eller försökt göra han ledsen.
Kommentera
-
Bättre köra c&r på så stora med bra gener i sig och ta upp en mindre abborreUrsprungligen postat av Guideline Visa inläggVarför är det idioti att röka och filéa. Rökt fisk, speciellt abborre är väl väldigt gott?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
14 svar
3 151 visningar