Betesfråga från flickvännen angående att meta havsöring - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Betesfråga från flickvännen angående att meta havsöring

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Betesfråga från flickvännen angående att meta havsöring

Hej alla.

Jag är så pass lyckligt lottad att jag har en flickvän som delar mitt fiskeintresse, och nu har hon en fråga.

I tisdags var vi ute och fiskade HÖ. Tjejen föredrar att meta, och hon hade några bra napp på Gulp borstmask och vanligt flöte. Det hon nu undrar är om hon ska köpa mer plastmask eller om det fungerar med vanlig kokt räka på HÖ. Tyvärr är inte stagg ett alternativ, har kollat med min närmsta fiskhandlare och de tar inte in det. Vi tänkte oss ut på lördag eller söndag.

tackar på förhand.

får man fråga var ni fiskar någonstans? vet att elbe i hamnen/varberg säljer dött bete, ev. levande borstmask också.

Det fungerar bra med kokt räka om ni inte får tag i något annat, men det är ju oftast bättre med levande.

Kommentera

Fiskar utanför Kungsbacka och åker från Boråshållet, dvs tar RV 40 till Mölndal och sedan E6 söderut.

Kommentera

Om du ändå är såpass nära/i Göteborg (Mölndal), så säljer flera butiker stagg där. Helt klart överlägset bästa agnet till havsöring enligt mig iaf. Men visst fungerar räka, jag brukar alltid ha bättre fiske med skal och den sitter även på bättre, för att nu svara på hennes fråga.
        Senast ändrad av haggis82; 2012-05-03, 20:00.
        Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
        Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
        64 svar
        15 019 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg .art
        av .art