yes! fett pb i st värtan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

yes! fett pb i st värtan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av limnos
    Fin gädda! Men med den konditionen vägde den nog inte så mycket mer än 12 kilo, om den inte var extremt ryggbred (vilket är svårt att visa på bild).
    Tror det är en gammal fisk på "tillbakagång"..Har nog varit större i yngre dagar.

Men grattis till nya PB´t. Så kan det gå när jerken är på.
    Fast ett tips..Vi som är "vana" vid Värtan ser exakt var ni låg när den nöp på..hehe.
    Man måste maskeeeeeera fångstplatsen bättre på bilden.. ;o)

Kommentera

Fin fisk och grattis till nytt PB väntar på min första över 10 den borde komma snart
      Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Tack för alla grattis, det är kul att läsa

jag glömde berätta att det va värsta fighten oxå, det tog nästan en kvart o få in sötnosen. jag är glad att jag lärt mig hantera slirbromsen på ett duktigt sätt! eloge även till min käre vän petrus som hivade in gäddan i båten+ bogpappa som förevigade tilldragelsen på ett mycket konstnärligt vis !
        Senast ändrad av pikeAlert; 2004-09-27, 17:29.

Kommentera

Ursprungligen postat av P A
          Tror det är en gammal fisk på "tillbakagång"..Har nog varit större i yngre dagar.

Men grattis till nya PB´t. Så kan det gå när jerken är på.
          Fast ett tips..Vi som är "vana" vid Värtan ser exakt var ni låg när den nöp på..hehe.
          Man måste maskeeeeeera fångstplatsen bättre på bilden.. ;o)
          Hur många kommer att fiska där under VärtanCup???

Kommentera

Ursprungligen postat av P A
            Varför tror du det? Tycker inte det ser ut så.

Kommentera

Tack för tacket!
              Det var en stor ära att få lyfta upp henne och jag måste säga att jag var ganska respektfull när jag kopplade greppet i käken på henne. Hade jag inte haft neoprenhandskar på mig vete fan...
              En intressant sak med en så stor fisk var att under drillen fick pikeAlert in henne mot relingen ett par gånger och då jag sträckte mig ner mot henne var det så tydligt hur hon fick syn på mig och stack iväg från faran. Har inte sett det beteendet hos mindre gäddor, men det är väl det att man kan landa dem lite lättare också. En underbar fisk var det hursomhelst.
              En annan sak, vi återutsätter allt vi får upp, om det inte är svårt skadad eller sjuk fisk. Jag tycker personligen att det är mycket viktigt då det numera är ganska ont om gädda längs östersjökusten, fredning av vissa vatten under lektid etc. etc. Detta gör att kanske pikeAlert inte kan registrera gäddmamman som storfisk hos Sportfiskarna (gräns för gädda=12 kg) eftersom vi hade en lite kass våg, dock har vi vägningen dokumenterad i bild, flera vittnen osv.
              Är det någon som har några erfarenheter och/eller kommentarer till det?

Kommentera

Tror tyvärr inte ni kan registrera gäddan. Hade ni haft en Supersamson upp till 20 kilo så hade det gått bra. Skaffa en sån, de är inte dyra. Jag är klart imponerad av att ni satte tillbaka gäddan trots att ni inte visste exakta vikten, riktigt bra gjort!

Kommentera

Stort jättegrattis!!

Är inte alls avundsjuk, inte det minsta...

Kommentera

Grattis till härlig fisk. Men referera inte till drömgäddan som "eländet"! Det är minst 10 ggr värre än att svära i kyrkan!

Kommentera

Grattis!

Fin fisk det är en sporre för oss som jagar storfisk i Stockholm!

Jag känner igen det där med att lyckas bra med trofébilden Mitt P.B. väger under 10 kg. men bilden som Anders K. tog gör att den ser riktigt fet ut!!
                      Att fiska är ju faktiskt riktigt kul!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      14 992 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art