Karpspön? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Karpspön?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av limnos
    RT's spön brukar kännas som lyktstolpar och väga som dito. Bättre att skrapa ihop lite mer pengar och köpa något riktigt, annars kommer du bara att vika ihop dina spön i en soptunna och köpa bättre inom ett år iaf.

Har du fiskat med c-14 serien?!

Kompisen köpte ett 13,1 ft. Feederspö i våras, han fick fick oturligtvis fel aktion, men det spöt har enligt honom varit perfa till sutare, braxen, färna m.m. En enormt fin helaktion och det väger fjädrar! Skulle nästan kunna jämnföra det med mitt Abu Conolon Premium Pro Feeder 11,6"M, men bara nästan
    Trots att ABU;t det kostar mera än dubbelt så mkt. som c-14;et.
    Ett suveränt spö, och eftersom man själv är på jakt efter karpspön kanske man skulle pröva ett motiro.. Har inte prövat karpspöna, men eftersom dom ar byggda på samma klinga så varför inte?

Men kan faktiskt hålla med om att RT billiga spön faktiskt är som Lyktstlpar.
    Köpte ett XPS Feederspö, "toppserien innan c-14" och jag är helt klart nöjd med det till det priset, trots att det är någon tungt, men när jag fick känna på kompisens var det bara vill ha!
    sigpic

Kommentera

jag kör me ett par RT XPS 12` 2½ lbs efter gädda, ål å stööre gös. spöna är fyrdelade och tar därför liten plats. sköna å kasta me eftersom dom inte är allt för veka. men dom kostar dock lite fläsk =) men dom är ett pra spö efter gädda =) nypriset ligger runt 1500. kolla me stockholms sportfiskebutik, där har dom flera vikter.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
      64 svar
      15 209 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg .art
      av .art