Val av spö inför Rean - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Val av spö inför Rean

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Jag tycker att båda Berkley spöna du nämner är vettiga, men till olika fisken.
    Har ett 9' och ett 10' SSGS till havsöringsfiske, och Berkley Lightning MVP 8 fot, ML tror jag aktionen är på det. Kastvikten uppges vara 10-30 lr något sådant, men med tunn flätlina så fiskar man de minsta spinnarna och de små-jiggar utan som helst problem.

    Kommentera


    • #12
      okejj jag fiskar bara eller mest abbore gädda gös
      //Me

      Kommentera


      • #13
        Fenwick Ironfeather II 8'

        Ruggans fint spö, kostar iofs 2500pix, men ack så fint.......grymt sugen på det själv, sundbybergs sportfiske har ett kvar såg jag förra veckan
        Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
        Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
        Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

        Kommentera


        • #14
          Snackar vi MVP eller "Billiga lightning"...? Om billiga versionen av lightning så röstar ja på Titanium istället!
          - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

          Kommentera


          • #15
            HeHe pushy jag tror inte jag har råd me de. då får jag spara i 3 månader för de spöt =). får bli när jag får fast lön . men tack ändå för tipset
            //Me

            Kommentera


            • #16
              Holm de är den dyra verisionen för 1099 men de e rea på allt i butiken 30-60%
              //Me

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av Hundersmarck
                Holm de är den dyra verisionen för 1099 men de e rea på allt i butiken 30-60%
                Då tycker ja du ska köpa ett sådant spö:-) Mkt mjuk å skön topp i dessa spön!
                - Öland, Kalmarsidan och Smålands insjöar -

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av Hundersmarck
                  nope jag har inte beställt. ett berkley lightning ROD för 749 spänn när rean är.
                  Titanium får jag ge 769 spänn för på rean. och priset på titanium spöt kan vara billigare
                  Mitt Lightning rod var kanske ett riktigt måndagsex men fi fasen vilket skit!
                  Först sprack korken när jag skruvade på rullen (nä, jag skruvade inte hårt), sen small det till och övre halvan låg i sjön, hade inte bara lossnat utan flisats sönder till skit bara... suck, orkade inte bråka mer med Kurres (har reklamerat en del annat skit där redan, bl.a en 506) så nu försvann spöt med sopbilen i morse.

                  Antingen köper man skitspön för 300:- eller så får man väl lägga 1500- 2000:- på en påk. 700:- klassen är 300:- spön med finare dekaler på.
                  -Det går aldrig, han é ju stor som en gammelgädda!!!
                  -Han ska in, och det VET DU!

                  Kommentera


                  • #19
                    Hehe kanske bara otur? fabriksfel kanske... Men just nu leder Titanium. rösta på mina kvinnor och mannar! vilket spö kanske blir till mig ägo? Vad är de som e bra med Titaniumspöt?
                    //Me

                    Kommentera


                    • #20
                      Är det ett lightning MVP så har det en djupare aktion än Titanium (T). T är mycket snabbare och är extremt långkastande med rätt beten, men säckar ihop om du kör för tunga. Har själv T till havsöringfisket (8-32gr - 10 ft) och där är det grymt! Men använder jag en mellan Zalt så går det inte så bra, och om jag använder levande bete (mört/löja mm) så är det värdelöst eftersom det väldigt lätt snärtar av betet. Men jag tror att dom mindre modellerna kommer att vara riktigt bra till små spinnare och jiggar.

                      Angående MVH så har jag tre olika, från litet jiggspö upp till 15 gr (7 ft) till min favoritgäddpåk på 11 ft och 15-60 gr. Klarar alltid mycket högre vikter än vad som står och har (för sina storlekar) en ganska djup aktion.
                      En sak som jag gillar med MVPspöna är att dom har korkhantag som hamnar över rullfoten, så det är inte så kallt att hålla i. Sen kan man faktiskt ha sönder handtaget genom att skruva åt det för hårt, men man behöver inte (och skall inte) skruva åt det speciellt hårt. Det sitter ändå...

                      Men som sagt, båda spöna är riktigt bra inom sina områden, men har helt olika karaktär. Så se gärna till att du får provkasta dom med betesvikter som du kommer att använda!

                      (Är det däremot ett vanligt lightning (ej MVP) så är det inget bra pris och T är bra mycket bättre).

                      Hoppas att det hjälper lite

                      /D

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      66 svar
                      14 887 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art
                       
                      Startad av A.Ringh, 2009-07-19, 12:16
                      22 svar
                      3 182 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Nextline  
                      Startad av geson, 2010-08-05, 15:29
                      9 svar
                      949 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman
                       
                      Startad av BigF, 2011-09-30, 16:59
                      26 svar
                      8 348 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Kr0nbl0m  
                      Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
                      12 svar
                      2 662 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                      Arbetar...
                      X