Kanonservice av ABU:-) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kanonservice av ABU:-)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kanonservice av ABU:-)

Jag mailade dem 9,10 imorse ang deras mätdekal och fick svar ca en timme senare att de skickat mätdekal samt några andra dekaler till mig.
    Sån´t gör mig glad och imponerad:-)
    //C
    http://sportfisher.se

Vart lite inspirerad av dig Cole, Varje fiskerelaterad dekal borde ju göra mins 1 knop på topp farten .

Skickade lite tiggar mil till ABU, comonstet som är generalagent för minnkota mfl och Lowrance.

Abu svarade att dom skikat några av allt dom hade i lager dagen därpå.

Comonstet som jag handlat grejer för minst 15k av nyligen tyckte inte jag var värd ett svar.
    Samma med Lowrance.
    Svagt som fan av dom att inte ens svara.

Abu tackade mig till och med för jag ville göra reklam för dom

Tror jag kommer tänka mer än en gång innan jag handlar av vissa igen.

/// Mikko

Kommentera

har ni någon mailadress ang abus dekaler? Låter fint att de uppskattar sådana typer av mail.

Kommentera

Helt klart generöst av Abu, men jag tror inte dom kommer skicka dekaler till alla på Fiskesnack som nu kommer att maila

Kommentera

En dekal kostar dom några få kr. Och får en jäkla publicitet genom att ha deras reklam på båtarna runt om i landet.

Fattar inte varför man ska betala för att göra reklam för vissa prylar/märken.

Det är bra mycket dyrare att annonsera om sitt märke i radio/tv/tidningar. Sen är detta något som allt som oftast försvinner efter någon dag.

För inte läser man dagstidningen mer än en gång. Eller varför inte radio, man hör radioslingan om märket och när man kommer hem är det bortglömt.

Då är isf någon form av tidning med liggetid en månad värd att satsa på. Men ändå bara en månad och garanterat svindyrt att annonsera.
          Senast ändrad av Gimlan; 2012-04-25, 06:41.
          Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Abu verkar ha genomgående fin service. Jag köpte en Sorön STX på mässan, när jag kom hem såg jag att det fattades en gummiring på "superlinespolen". Mailade Abu och bad dem skicka mig en gummiring så jag kunde montera den själv sen. Dagen efter fick jag ett mail om att de postat en helt ny spole till mig. Snabbt, trevligt och mer service än vad jag bad om, så får man nöjda kunder!

/Lars

Kommentera

Vad glad man blir av att läsa sånt här
              Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Det är ju bara smart gjort av ABU. Word of mouth-marknadsföring är nog ruggigt effektivt när det gäller en hobby som fiske.

Det är ju bara att ta den här tråden som exempel. Den kommer garanterat få någon att överväga att köpa en produkt från ABU + att den genererar en del goodwill. Allt detta får ABU till kostnaden av några dekaler.

Kommentera

Måste slå ett slag för Nordmark också. Hade en Shimano Cardiff 400 som knarrat oroväckande när jag kastat, har skickat den till Nordmark två gånger och de har åtgärdat felet två gånger utan kostnad. Men den höll bara ett par kast sen var det likadant igen. När jag lämnade in den sista gången sa dom att jag inte skulle behöva skicka rullen fram och tillbaka utan jag fick ett tillgodokvitto på en helt ny trots att jag inte hade kvitto. Hade köpt den på blocket för en femhundring för något år sedan. Jag kommer handla av Nordmark och Shimano igen kan jag lova.
                  Rock On!!

Kommentera

Kan ju berätta att ABU pröjsade mig rejält för att starta den här tråden, de visste vilken positiv marknadsföring den innebar:-)
                    (OBS! Skämt)

//C
                    http://sportfisher.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 019 visningar