Jag var, som så många andra, på Sportfiskemässan i Kista. Bland mycket annat smått och gott köpte jag mig ett "Perch Plus"-spö för futtiga 100 riksdaler av just Roger Vestli. (Mässpris, annars 450 kr har jag för mig). Köpte det inte i huvudsak för att det var billigt, utan jag kände på en gång att det var ett jiggspö i min smak, lätt, mjukt och fint, och som en bonus, billigt. När jag kom hem och skulle rigga upp spöt såg jag att toppen hade en spricka. Tusan! Och inte hade jag möjlighet att åka tillbaka, och hur mycket orkar man krabba för något man betalat 100 spänn för? Men, jag ville ju gärna ha det spöt, för jag gillade det. Så jag fotade av toppen, messade bilden till Roger Vestli och förklarade. Tog inte lång tid förrän jag fick en uppmaning om att skicka namn och adress, så skulle han fixa så att jag blev glad och nöjd. Och gissa om jag blev glad och nöjd! När jag hämtade ut paketet låg där ett nytt "Perch Plus"-spö, plus ett superskönt litet UL-spö, plus en spole Fireline 0.12 mm
Det är fan service det! Inte alla som har den inställningen nu för tiden! Helt klart värt en liten hommage!
Det är fan service det! Inte alla som har den inställningen nu för tiden! Helt klart värt en liten hommage!
Kommentera