Tja alla fiskare! Är det någon som har vart och fiskat gös sen isen har släppt? om ni har det, så får ni jätte gärna berätta hur det gick och vilka metoder ni använde så jag kan få lite inspiration. tack o hej
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
6 gösar i en gös ask
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av gryckel Visa inläggHej, har kört lite vertikal. 2 Gösar upp sammanlagt än så länge
Många bommade hugg där dem bara är där och nosar lite känns det som.sigpictillhör kategorin --> fiskenarkomaner
Kommentera
-
Var ute igår och vertikalade. Tröga gösar som låg och tryckte längs med botten, svårt att hitta dom. Väldigt kallt väder också. Tillslut blev det i alla fall en väldigt trevlig "höggravid" 3kgs klump till gös, en liten abborre och 2 missade hugg Trevlig premiärtur ute på öppet vatten--AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av AxlRose Visa inläggVar ute igår och vertikalade. Tröga gösar som låg och tryckte längs med botten, svårt att hitta dom. Väldigt kallt väder också. Tillslut blev det i alla fall en väldigt trevlig "höggravid" 3kgs klump till gös, en liten abborre och 2 missade hugg Trevlig premiärtur ute på öppet vattensigpictillhör kategorin --> fiskenarkomaner
Kommentera
-
Samma för mig som för övriga som svarat. Har varit ute 2 ggr, båda gångerna i stormväder så vertikalfisket har inte varit lätt direkt. Vi har fått 2 st små gösar, en på 6m djup och en på 10m djup. Missat ett antal hugg men det är som sagts tidigare bara extremt försiktiga hugg. Känns som dom simmar förbi och stöter till jiggen bara. När bör vertikalfisket sätta igång på allvar?
Brukar det vara såhär försiktigt ända fram till leken eller?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av smygfiskaren Visa inläggGrymt! själ har man en jävla massa problem att hitta gösen före säsongen , kan va för att jag inte har någon båt men samtidigt så känner jag till ett par ställen där det är lite djupare 5-8m och ett annat på mer än 10. men inte fan lyckas jag dra några :/ haha känns nästan som att gösfisket är begränsat för mig, maj - juni när dom simmar upp ån , efter den perioden får jag vänta tills nästa maj haha :/
Det här är första gången jag är ute så här tidigt och fiskar gös, så än så länge har jag nog nästan lika mycket problem som dig att hitta gösen tyvärr. Dom gösarna som hugg tog på nånstans mellan 4,5 och 6 meters djup, så det verkar inte behöva vara så värst djupt. Men det flesta bottentryckarna som vi såg (ibland ligger dom så nära botten så att det går inte att se dom på ekolodet) låg på en 7,5-8,5 meters djup, dom var dock ytterst ointreserade av dom jiggar vi erbjöd :P
Ja utan båt kan jag mycket väl förstå att gössäsongen blir begränsad, dock ska du väl kanske kunna leta upp några djupbranter nära land vid Mälaren där du kan stå och dra gös nästan hela året om du har tur
Men ha siktet på att införskaffa båt eller kompis med båt (den billigare varianten, hehe :P), det kommer ju förändra allt
Här har du bild på klumpen förresten ...
Ursprungligen postat av smygfiskaren Visa inläggfast igår drog jag ett par skapliga borrar på flötmete med löja
Ursprungligen postat av Electronicd Visa inläggSamma för mig som för övriga som svarat. Har varit ute 2 ggr, båda gångerna i stormväder så vertikalfisket har inte varit lätt direkt. Vi har fått 2 st små gösar, en på 6m djup och en på 10m djup. Missat ett antal hugg men det är som sagts tidigare bara extremt försiktiga hugg. Känns som dom simmar förbi och stöter till jiggen bara. När bör vertikalfisket sätta igång på allvar?
Brukar det vara såhär försiktigt ända fram till leken eller?
Ska bli kul att få uppleva leken och förhoppningsvis hitta några hotspots, ska ju kunna vara helt galet just då med arga revirhävdande hanar--AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 019 visningar
1 gilla
|