man blir ju bara ledsen när man ser sånt här. inte undra på att det inte finns några stora fiskar där.......
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ang 15,1kg gädda från Sämsjön
Collapse
X
-
Så roligt å se sådana här konversationer...
"...
Kan han inte få vara lite glad över sin fångst?!
tror ni hade vart det också!... om ni nu hade lyckats! ni är bara avensjuka"
asså? klart man kan vara glad för en fin fångst men ett kort å en vägning räcker!
"Gnällspikar!!!!!
Alla går ju inte omkring med kamera och en våg i bakfickan!!! får man en sån stor gädda så nog tusan vill man ta hem och väga fota mm det luktar avundsjuka lång väg här!!!!!GRYM FÅNGST GUNNAR!!!!!!!!!!
Postad av Andy 2009-01-18 13:55"
Därför man har en nutida mobil (99% har kameror) och en våg med ut!
"HAHA
ÄR ni dumma om han skulle försökt tagit ett foto när den inte var död skulle den spratla och han tappat detn.... En 3 kilos gädda är tillochmed svår att hålla i när den inte lever....
Hur tror ni han ska hålla i den när den lever!
Postad av HAHA 2009-03-12 20:08"
patetisk..
aja godnatt! skrattretande, LÄNGE LEVE STORA DAMERNA!
-
Ingen ide att disskutera detta i en till tråd. Det finns och kommer alltid finnas okunniga personer där ute som tar allt de får upp även om dom bara vill visa upp fisken hemma och sen slänga den i skogen.
Men visst gör det ont i hjärtat på en gäddfiskare som kör med c&r när man ser sådana här bilder.
/Jonny
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inläggut och fiska istället för o sitta här o gnälla
Om det bara gick så man slapp arbeta en söndag som denna. Helt sjukt väder - 9+, pålandsvind och det var snö igår, snacka om perfekta förutsättningar för riktigt skönt gäddfiske.
Hur som helst - Min poäng var att C&R bör tillämpas, men för gemene man så är detta inte ens något man reflekterar över.
När jag kommer hem så frågar mina grannar varenda gång vart jag har fisken. Förklarar att jag inte tar upp någon fisk alls förutom ett par abborrar då och då. De bara skakar på huvudet - Förut åt man minsann fisk! Förklarar då vidare att om jag tog upp all fisk skulle det snart påverka beståndet - Då talar de ofta om att jamen blir inte fisken skadad? Får yet again förklara vidare lite hur gäddans käft fungerar, Gös med och att det då oftast inte är någon fara alls, men är det så att det sitter helt fel med vassa krokar i gälmembranet och det blöder ordentligt så klubbar jag den och gör kattmat av gäddan som räcker i ett par veckor.
Men för att gemene man ska förstå eller vilja ta till sig så krävs det väldigt mycket information - Ett perfekt exempel är ju Anti Scampi kampanjen som pushas ut av WWF nu.
Och min fråga är då - Hur många sportfiskare spenderar tid med att informera den breda massan om C&R? Jag tror det är YTTERST få. Kanske informerar man bitna sportfiskare - Men resten? Tveksamt alltså.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av HejtjofluxenHejsan!
Mitt ex lämnade kvar detta spö i min garderob för över två år sen och verkar inte...4 Foton-
Kanal: Ljugarbänken
2024-11-17, 23:18 -
-
av Classe69Hej på er mina vänner :-)
Imorgon skall jag och mina Sambo köra Norröver och hälsa på Släktingar...1 Foto-
Kanal: Ljugarbänken
2024-07-23, 10:42 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 012 visningar
1 gilla
|