För mycket tävling!? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

För mycket tävling!?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• För mycket tävling!?

Hej,

sitter här och kollar runt på nätets olika fiskesidor och ser att det tävlas i allt. Längst, flest, störst, snyggast, fulast osv. Nu är man inte heller en person som fiskar, utan man är ett TEAM.

Visst det är kul att tävla men börjar det inte gå till överdrift?

Mvh
    Johan Pettersson

För mig är det lite vad man gör det till. Själv så är jag sådan kommer ut o fiskar för det är härligt att vara ute och för att ta det lugnt fiske är lugnande fram tills hugget. Men är man några vänner som är ute och fiskar tillsammans så är det lätt att det blir lite tävling av det hela!

Men själv tycker jag det är löjligt o tävla för mycket det kan jag hålla med om det är lite "åh vilken stor fisk klart 10" medans en fisk med kanske finare teckning får en 3 för den inte är så stor. Jag personligen blir glad över all fisk lika glad för en liten som en stor fisk. Bara det finns någon fisk att fånga är jag nöjd. Men det är min personliga åsikt!

Skit fiske!
    Gädda 2kg, Abborre 0.7kg

Kommentera

Men är inte vi människor lite funtade sådär! Jag menar när man var liten och kompisen fick en abborre då ville man ha två eller en större och tyvärr sitter det nog i ff! Får kompisen en 8kg nu vill man gärna ha en 9kg och får han massor och en annan inget på är det inge kul :-(. Tycker alltid det blir lite tävling när man fiskar vare sig man vill eller inte :-D

Kommentera

Själv blir jag ganska glad om "teamkamraten" får en tjockis. Är man två i båten så är det ju ett konstant samarbete (i de flesta fall) och man har ju gjort en laginsats som fångat fisken. Speciellt om man fiskar med olika tekniker för att se vad som funkar bäst.

Det brukar jämna ut sig i längden ändå.

Kommentera

Jo självklart är det kul när ens fiskekompis får en feting :-D. Jag är själv absolut ingen tävlingsmänniska men lite kul är det ju om man får en lite större eller några fler :-D

Kommentera

Tycker det är en del av charmen att man hetsar varandra lite i båten. Jag ska naturligtvis ha störst och mest, men bara med lagom marginal. Det är trist när det går dåligt för den/dem andra.

Just nu t.ex. känner jag en enorm press, jag är påväg till åland där jag ska möta upp en kompis, gissa vem som ringde nyss och berättade att han fått fisk... Nervsammanbrottet är på väg.

Kommentera

Fisket på Åland är sjukt bra nu.... Så det är så rätt tid det kan bli.

Ursprungligen postat av Hwergelmer Visa inlägg
              Tycker det är en del av charmen att man hetsar varandra lite i båten. Jag ska naturligtvis ha störst och mest, men bara med lagom marginal. Det är trist när det går dåligt för den/dem andra.

Just nu t.ex. känner jag en enorm press, jag är påväg till åland där jag ska möta upp en kompis, gissa vem som ringde nyss och berättade att han fått fisk... Nervsammanbrottet är på väg.

Kommentera

Tävlar alltid mot mig själv, man vill ha ju självklart öka sitt PB.
                Ser dock ingen mening med att få större fisk än andra om man inte skulle vara med i någon fisketävling.
                -----------PB's!-----------
                Gädda 8,7 kg
                Harr 0,5 kg
                Abborre 0,8 kg
                Torsk 2,4 kg
                Havsöring 3,5 kg
                Näbbgädda
                Strömming
                Mört
                Skrabb

Kommentera

Foton