Er relation till fiske! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Er relation till fiske!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Er relation till fiske!

Hallå!

Jag håller på med en uppgift i skolan inför det kommande muntliga svenska nationella provet, och jag har valt att prata om relationer till en specifik hobby, i detta fall just fiske. I denna uppgift behöver jag ha med en källa, och därför vänder jag mig hit!

Jag skulle vilja att de som har lust skriver lite om sin relation till fisket, eftersom att jag då både kan få lite information om hur det är för andra, jämföra det med mig själv och slutligen som källa.

Tack på förhand!

Fisket betyder så mycket mer än bara det faktum att få möjlighet till att fånga en fisk. Natur upplevelsen och avkopplingen ( man är ju oftast mycket fokuserad på detta när man står där med spöt vid strand kanten, och tänker inte på så mycket annat för stunden ). En bra "magsårs medicin" helt enkelt i vår stressade tillvaro.

Och så att man nästan alltid träffar på en med fiskare när man är ute, som man kan sitta och diskutera sin hobby med en stund om man känner för det? Över en kopp kaffe t.ex.

Denna hobby har helt enkelt gjort att man fått en utökad social gemenskap. En del bara högst tillfälliga bekantskaper. Och andra har blivit kompisar för livet.
    Senast ändrad av Jock Scott; 2012-03-22, 16:40.
    What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Fisket för mig är dels inkomst (arbetar i butik) samt en tillflyktsort för att slippa vardagen. Kan dock fiska av olika anledningar. Ibland fiskar jag just för att slappna av, ibland fiskar jag av motsatt anledning, för att anstränga mig för att försöka uppnå nått mål.

Det är också en ursäkt att gå ut och röra sig i naturen.

Kommentera

Till mina vänner som själva inte fiskar (och ofta är förvånade över att jag brukar släppa tillbaka fiskarna jag får) brukar jag säga såhär: Fiske är den utlimata kombinationen av avkoppling, spänning och frisk luft.

Kommentera

För mig är fisket en chans att komma ut i naturen och få koppla bort allt annat i vardagen och bara ta det lugnt och förhoppningsvis få lite fisk så man jämnar ut kilopriset litegranna =) !
          Synd bara att jag inte lärt känna någon här i Skåneland som delar samma intresse.
          Senast ändrad av gurio; 2012-03-22, 15:43.

Kommentera

Tack så mycket för alla svar hittills! Kommer att göra stor nytta!

Kommentera

Jag tog upp mitt fiskeintresse när jag köpte villa och en gård på landet för 4 respektive 1år sedan.
              Tidigare fiskade jag någon eller några gånger per år. Sen jag fick mer plats och tillgång till båt och sjöar/åar så tog mitt intresse fart igen, och ökade kan man väl lugnt säga. Nu fiskar jag minst 1 gång i veckan, ofta 2-3 gånger i veckan. Iof har jag fiskefri tid så länge isarna ligger. Min relation till fisket är att det tar mängder med tid men det är också mängder med tid som jag mer än gärna ger mitt intresse.
              Avkoppling, naturupplevelsen, adrenalin (ibland), socialt och skoj. Sen är det skoj att ha något som man kan ägna sig åt även på hemmaplan, läsa om nya produkter, surfa webshoppar, Fiskesnack, såga träbitar och försöka göra egna drag, mängder med skoj runtomkring. Jag skulle inte byta bort fisket mot något. Fiske e livet.
              http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Ursprungligen postat av Hwergelmer
                Känns väldigt onödigt att förstöra tråden med detta inlägg som inte bara är opassande utan även helt utanför ämnet.
                Hej Gabriel K.;

Du har helt rätt att mitt inlägg var opassande i tråden och därför har jag raderat mitt inlägg. Raderar du även ditt inlägg nu så är mitt inlägg helt raderat.

Nobody & Nothing is forever!

Old Firehand

Kommentera

fiske för mig är avkoppling och nöje, händer alltid något roligt när man är ute och fiskar och alla upplevelser man kan få ibland när man fiskar. Om jag är från land och fiskar är det ju oftast man träffar någon trevlig person att prata med, och byta olika fiske-erfarenheter med varandra

Kommentera

Fiske är helt enkelt det absolut bästa man kan göra! Behövs inte mer förklaring än så. Och eftersom fiske är det roligaste och bästa man kan göra så gör jag det så mycket och ofta jag kan
                    Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 013 visningar
                    1 gilla