Jag har tappat suget! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jag har tappat suget!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tag dig en guidning på något okänt vatten, omväxling förnöjer...
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Fiskesug

Ta det med ro. Fisker endel hele året, men tar meg pauser nå og da. Alt fra en uke til 2 måneder, eller mer. Er bare sunt, kan ikke bare være ute og fiske. Bruk tid til rekognisering, ser over utstyr, planlegg osv. Slipper du og bomme så mye, og fiske i blinde. Man rekker ikke over alt uansett. Har ikke fiska så mye i år, men har fiska "riktig" når jeg først har vært ute, og fått grei uttelling. Har ikke fiska så mye på enstund nå, men har blandt annet fått rydda i utsyret, og ikke minst: Planlagt en tur til Nassersjøen for litt hardcore abborfiske i vinter.
      Gjedda

Kommentera

Som sagt, ta en paus. Efter att hela min fiskeutrustning (alltså rubbet!) blev stulen i början av 90-talet tappade jag suget fullständigt, det dröjde flera år innan jag kom igång igen.

/Martin

Kommentera

Problemet är att jag inte har fiskat så mycket i år så det blir svårt att ta en Paus tyvärr... Men de gånger jag har varit ute så har det nappat dåligt och det gör säkert sitt till. Förra året va ett kanon fiskeår för mig men i år har det lixom inte fungerat. Varken ställerna eller taktiken.

Kommentera

Fiske är en fritidssysselsättning och hobby. Ingen hysterisk jakt på något eller någon tävling.
            Ta det lugnt. Softa runt lite i båten o njut. Rätt som det är så kommer det tillbaka. Tänk inte på att du absolut måste fiska hela tiden och pressa dig själv. Du bara bränner ut intresset.
            Ta en paus. Träffa tjejjer. Lira gitarr (Kan du inte, så lär dig)..Gör lite andra grejjor. Snart är du där igen..

Kommentera

Är för övrigt en god ide att lägga ner fisket under en del av året, tex vintern. Vinterfiske suger på alla sätt och vis. Jag har skippat det helt, suget på vårkanten är då enormt. Jag tror jag skulle råka ut för samma sak som du om jag fiskade året runt.

Kommentera

Många kloka fiskare här.
                Mitt tips är att du skall bara fiska när allt stämmer. Jag tappade själv sugen ett tag och det var fruktansvärt. "Vad ska jag nu pyssla med och dagdrömma om?" tänkte jag.
                Det är alla tröstlösa "nötarpass" efter gädda i den lokala insjön eller dylikt som tar död på känslan.
                Sedan dess fiskar jag mindre men bättre. Jag väljer ut en plats och tid då jag vet att det finns gott om det tilltänkta bytet. Att länge planera en fisketur är nästan lika givande som själva fisket. Att ha ett spektakulärt fiske att se fram emot.
                Så sätt dig ner och planera en perfekt tur. Det behöver inte vara långt bort eller dyrt. Men planera så det är tajmat och klart in i minsta detalj.

God speed.

Kommentera

Det är naturligt att tappa lusten här i livet, vem har inte gått igenom det?... men om vi aldrig hade dåliga stunder så skulle de goda studerna inte kännas lika sköna. Tänk på det....

Kommentera

Gör som jag festa stänndigt i två månader sen Längtar du tillbax till fisket!!

Kommentera

Originally posted by Jorgazz
                      Gör som jag festa stänndigt i två månader sen Längtar du tillbax till fisket!!
                      Undra va sambo, barn å hund skulle säga om det ... men det e klart ... jag får ju ge ditt tips en chans

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 282 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art