Tag dig en guidning på något okänt vatten, omväxling förnöjer...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jag har tappat suget!
Collapse
X
-
Fiskesug
Ta det med ro. Fisker endel hele året, men tar meg pauser nå og da. Alt fra en uke til 2 måneder, eller mer. Er bare sunt, kan ikke bare være ute og fiske. Bruk tid til rekognisering, ser over utstyr, planlegg osv. Slipper du og bomme så mye, og fiske i blinde. Man rekker ikke over alt uansett. Har ikke fiska så mye i år, men har fiska "riktig" når jeg først har vært ute, og fått grei uttelling. Har ikke fiska så mye på enstund nå, men har blandt annet fått rydda i utsyret, og ikke minst: Planlagt en tur til Nassersjøen for litt hardcore abborfiske i vinter.Gjedda
Kommentera
-
Problemet är att jag inte har fiskat så mycket i år så det blir svårt att ta en Paus tyvärr... Men de gånger jag har varit ute så har det nappat dåligt och det gör säkert sitt till. Förra året va ett kanon fiskeår för mig men i år har det lixom inte fungerat. Varken ställerna eller taktiken.
Kommentera
-
P A
Fiske är en fritidssysselsättning och hobby. Ingen hysterisk jakt på något eller någon tävling.
Ta det lugnt. Softa runt lite i båten o njut. Rätt som det är så kommer det tillbaka. Tänk inte på att du absolut måste fiska hela tiden och pressa dig själv. Du bara bränner ut intresset.
Ta en paus. Träffa tjejjer. Lira gitarr (Kan du inte, så lär dig)..Gör lite andra grejjor. Snart är du där igen..
Kommentera
-
Dr. Demento
Många kloka fiskare här.
Mitt tips är att du skall bara fiska när allt stämmer. Jag tappade själv sugen ett tag och det var fruktansvärt. "Vad ska jag nu pyssla med och dagdrömma om?" tänkte jag.
Det är alla tröstlösa "nötarpass" efter gädda i den lokala insjön eller dylikt som tar död på känslan.
Sedan dess fiskar jag mindre men bättre. Jag väljer ut en plats och tid då jag vet att det finns gott om det tilltänkta bytet. Att länge planera en fisketur är nästan lika givande som själva fisket. Att ha ett spektakulärt fiske att se fram emot.
Så sätt dig ner och planera en perfekt tur. Det behöver inte vara långt bort eller dyrt. Men planera så det är tajmat och klart in i minsta detalj.
God speed.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av erla34Hej! Jag vill ha hjälp att identifiera några finska laxwobbler. De fyra wobblerna är märkta med JM på...2 Foton
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-03-23, 20:34 -
-
av FunkenHar ett antal Karikko wobblers som skeden har gått av på typ vid bottennapp! Finns det nya att köpa?...1 Foto
-
2025-03-22, 17:54 -
-
av FunkenNån som provat detta batteri till elmotorn? Skapligt pris 2815kr på Amazon1 Foto
-
2025-02-15, 12:55 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
|
64 svar
15 282 visningar
1 gilla