Jag har tappat suget! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jag har tappat suget!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jag har tappat suget!

Säg mig men hur är det möjligt? Tidigare så har man fått abstinens då man inte har fått fiska på ett tag men nu är lixom all lust bort. Va ute idag och fiskade men tyckte det va ganska så kast. Bara en massa botten napp å ingen fisk. Drog hem efter c:a 3 timmar. Funderar faktist på å sälja allt jäkla skit å ägna mig åt något annat.

Hela det här året har varit kast gällande fiske... har äntligen
    (!!!!!) hittat läckan i båten så nu slipper jag ta upp den 2 ggr i veckan för att töma den på vatten. Det ran in vatten där hålen för självlänsen är.

Det låter ju allvarligt det där.......
    Kan det finnas nått nummer man kan ringa tro????
    Sportfiske är ingen hobby, det är en kronisk sjukdom...

www.TeamF4F.se

Kommentera

Hmm,knepigt,det är ju nu det sätter fart igen ju,gäddorna blir aktivare,borrarna samlas inför vintern och laxen stiger upp mot ytan, hur kan du änns tänka tanken att sälja prylarna ?

Kommentera

Ta en paus och känn efter lite.
        Sporten i sportfiske är att göra det svårare än det behöver vara.

Kommentera

hm Kan känna igen mig i detta problem kallas fiskus syndromus! men håll ut Det ordnar sig! Mvh Dr Jorgazz

Kommentera

Lider av samma fenomen själv. Tror iofs att det bara behövs ett längre break så att lusten kommer tillbaka....

Kommentera

Re: Jag har tappat suget!

Bredda ditt fiske, och du kommer känna att både de "nya" och snart även de"gamla" metoderna är roliga igen. Det funkar jämt för mej, orka specimenmeta i 1 vecka med ett par fiskar, efter den veckan vill man ut o poppa lite gädda o borre. Lite skojfiske skadar aldrig

Originally posted by Zil
              Säg mig men hur är det möjligt? Tidigare så har man fått abstinens då man inte har fått fiska på ett tag men nu är lixom all lust bort. Va ute idag och fiskade men tyckte det va ganska så kast. Bara en massa botten napp å ingen fisk. Drog hem efter c:a 3 timmar. Funderar faktist på å sälja allt jäkla skit å ägna mig åt något annat.

(!!!!!) hittat läckan i båten så nu slipper jag ta upp den 2 ggr i veckan för att töma den på vatten. Det ran in vatten där hålen för självlänsen är.
              sigpic

Kommentera

Re: Jag har tappat suget!

Originally posted by Zil

kom igen nu! garska upp dig, det är bara lite allmän höstdepresion som slagit klorna i din fiskesjäl. köp lite nya grejer så reder det upp sig. eller rent ut av att boka en större fisketripp med några roliga fiskepolare, så har du ngt att se fram emot. ska själv iväg till åland om ett par veckor, och har laddat i veckorna tre redan. köpt massa saker som jag förmodligen inte ens kommer att använda, tittat på fångststatistik, luskat kring väderförhållanden och planerat hur bakfyllan ska behandlas mm mm. mitt recept blir följande:
                planera en fisketripp med polare
                tjacka på dig nya prylar
                skit i PB, och spöa polarna istället
                sup skallen i bitar

om detta inte fungerar så kanske du HAR tröttnat, men jag tror inte det. du kommer igen...

för att gardera mig ytterligare har jag en fisketripp inbokad med Bebest, och en lite senare med FRB och åsunden.
                Senast ändrad av ALQ; 2004-09-07, 21:30.
                achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
                \m/

Kommentera

Tror nog att du skall uppsöka närmaste regnbågsdamm för att få tillbaka självförtroendet lite (funkar med annan "lättfiskad" fisk med). Det har funkat för mig då fiskeauran börjat mojna.

Kommentera

Hav förtröstan, du är inte ensam i detta tillstånd. Faktiskt ganska skönt att ta ett ordentligt break i allt jagande hit och dit i jakten på sin drömfisk. För egen del var det speciemtänket och dess avvart som dödade mitt sug, så jag har tagit en välbehövlig paus i allt ståhej. Känner t o m en viss lättnad och tillfredsställelse över att inte ha nästa fiske enbart i fokus direkt man är på väg hem från ett fiske. För egen del vill jag finna tillbaka till lustfisket och inte stressen över att bara fånga stort. Förhoppningsvis innfinner sig suget igen också :-)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 281 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art