Våga vägra att vägra Jerk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Våga vägra att vägra Jerk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Våga vägra att vägra Jerk

Länge leve Jerk!

Jag ska måste naturligtvis starta en egen lista på dom som kommer att fortsätta att köpa Jerk prylar. Dyrt? Ja kanske det. Fler fiskar? Nä kanske inte..

Så var snälla och skriv upp er på min lista över vilka som kommer att skaffa Jerkutrustning eller komplettera med mer grejer i framtiden..

Mitt skäl till beslutet är att fisket är så vansinnigt mycket roligare. Man kan variera sig på ett helt annat sätt + att man kan täcka av områden på ett bättre sätt. Fler gäddor? NJae kanske inte men så oootroligt mycket roligare än att kasta ut...veva in...kasta ut...veva in.. Eller...puttra med en motor fram och tillbaks... Har haft så många roligare hugg på Jerk än jag någonsin fått på någon annan fiskemetod.

Alltså...ni som inte håller med kan ju skriva i Sturgeons lista..och ni som håller med mig kan skriva i min lista. OK? Peace!

/Modemgurka
    LaSsE

-1. Sturgeon
    Kul påfund, men du lär väl vinna. Inte samma finkänsla att jerka som att fiska på "riktigt".
    sigpic

Kommentera

-1. Sturgeon
      -1. trashmasta. iaf tills jag vunnit på lotto...
      http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Sture, kom in i matchen. Fiska med era spinnspon pa 10 fot som ar sa veka att det inte gar att satta ett bra mothugg. Ni som tror mothuggen blir battre med 10-11 fotare en styva 7 fotare vet ingenting Vill ni drilla fisk och lat fisken bestamma istallet for tvartom? anvand mjuka spon Dessutom ar jerk det roligaste fisket for man skapar gangen i betet sjalv. Kanske inte effektivare alltid men bra mycket roligare an kasta med zalt veva sakta, spinnstopp pa 20 s, veva sakta osv. I och for sig kraver jerk lite motorik ocksa.....

Kommentera

Sturgeon...

Jag måste ju ge svar på tal.. Jag tycker att det är tvärtom..men smaken är som baken. Men som det ser ut nu så vete tusan om jag vinner. Den enda som skrivit i listan är ju du...och du ska ju inte skriva här

Fast..oj nu är det några som svarat...
          LaSsE

Kommentera

Originally posted by Jenk
            Sture, kom in i matchen. Fiska med era spinnspon pa 10 fot som ar sa veka att det inte gar att satta ett bra mothugg. Ni som tror mothuggen blir battre med 10-11 fotare en styva 7 fotare vet ingenting Vill ni drilla fisk och lat fisken bestamma istallet for tvartom? anvand mjuka spon Dessutom ar jerk det roligaste fisket for man skapar gangen i betet sjalv. Kanske inte effektivare alltid men bra mycket roligare an kasta med zalt veva sakta, spinnstopp pa 20 s, veva sakta osv. I och for sig kraver jerk lite motorik ocksa.....
            De kallar mig Mr 100%, för jag missar aldrig en fisk som väl petat på mitt bete, MISSAR aldrig, så det är inget argument att köra med korta spön.

För det andra så talar jag inte mot att ge betena en egen gång, har get mina beten egen rytm sedan barnsben, knyckt, dragit, låtit ligga still, ökat takten osv osv. Går mer imot hysterin att skaffa specialspön, specialtafsar, specialrullar, specialbeten och speciallinor för att nå ett resultat. Så det är utrustningskonceptet jag går emot, inte att "knycka" hem betet.
            sigpic

Kommentera

Originally posted by modemgurka
              Sturgeon...

Jag måste ju ge svar på tal.. Jag tycker att det är tvärtom..men smaken är som baken. Men som det ser ut nu så vete tusan om jag vinner. Den enda som skrivit i listan är ju du...och du ska ju inte skriva här

Fast..oj nu är det några som svarat...
              Att Jerka är som att försöka "pillemeta" med 50 lb utrustning.

Kom ihåg, har absolut inget emot Jerkning, vill bara ha lite information om vad folk tycker om och varför.
              sigpic

Kommentera

ja ja

Nu ville jag bara se dom som höll med mig i den här listan.. vi kan starta en annan där vi kan ha debatt
                LaSsE

Kommentera

1. Modemgurka
                  2.Jenk

Bara två Jerkfiskare? Klent... kom igen..kliv fram ur garderoben nu!
                  LaSsE

Kommentera

1. Modemgurka
                    2. Jenk
                    3. Foppa

Klart man jerkar =)

Själv tycker jag att jerk ger fler och roligare hugg, men vetefan om det ger fler landade fiskar, man missar fler mothugg och tappar fler....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                    64 svar
                    15 125 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg .art
                    av .art