Våga vägra JERK!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Våga vägra JERK!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av J_P Visa inlägg
    Svar till Sasse.

Det var i särklass ett av de dummaste inläggen jag sett i detta forum. Att skriva att det inte är långt ifrån nätfiske får mig att spotta ut kaffet och skratta riktigt högt. Kommer ta tid att komma över den kommentaren.....

"Fiske för mig är känslan när man fiskar/kastar, hugget, drillen, fångsten och miljön"
    Vid jerkfiske styr du gången själv. Minsta lilla stöt på draget känns iom de styva spöna och flätlina. För att inte tala om hugget. Fiske för mig är när en gädda glider upp 1m bakom en jerk som man rycker hem 10cm under vattnet. Och om den sen hugger..ja. Har du aldrig upplevt det så finns det inte så mkt att säga. Hade du upplevt det så hade du inte skrivit så..

Men men, smaken är ju som sagt som baken.
    Kul att du reagerade. Att höra att detta var det dummaste inlägget på detta forum är dock inte kul. Som jag skrev var detta min personliga åsikt och jag står för den till110%.

Jag har tagit mitt PB på gädda på ett 11" 60-130g spö 5 meter ut.
    I hugget tog gäddan 5meter. Skitcoolt. Sedan var det inte mer.
    Gäddan vägde bara 11,3kg.
    Önskar jag hade tagit den på UL eller fluga istället.

Det spöt ligger på vinden nu för jag tyckte det var grymt tråkigt att drilla på.

Men som sagt, tycker du att jerk är din cup of tea. Kör på det. Vi är alla fiskebröder oavsett metod.

Ps: Jämförelsen med nätet var lite grovt. Ska ändra det.
    Jakten på dundergurkan

Kommentera

• ?. Dålig känsla? Personligen så tycker jag inte att det finns någonting bättre än att drilla en gädda på ett jerkspö. Huggen går verkligen som det sägs rakt in i ryggmärgen! Själv så jerkar jag med ett Ron Thompson Carbo Stick spö, och det spöt är väldigt känsligt, men det går alldeles utmärkt att jerka med. Så det tycker jag det är värt att prova med om du la jekgrejerna på hyllan för att du tyckte att spöna var för styva och likt stockar. Gör det, du kommer garanterat få en ny uppfattning om vad jerk är. Jag är helt och hållet på jerkarnas sida, och det kommer jag att förbli. Tycker ni att det är för dyrt med jerk? Är det inte dyrare med typ karpmete då? ( Menade ingenting dumt mot er karpmetare, ska nog prova på det själv )

Kommentera

• själv också

Kommentera

• Även om det är dyrt, för det verkar kul. Och det är ju det fiske handlar om.

Kommentera

• face the facts jerk är sjukt mycke effektivare än vanligt fiske med tråkiga vobbler och skeddrag.. Så jävla monotont fiske!!

Kommentera

• Och man behöver ej använda jerk som är som telestolpar...... Och ja ytfiske är räknat som jerkfiske eftersom du styr ditt bete och vevar inte in monotont... tack å hej

Kommentera

• Ursprungligen postat av raniceps Visa inlägg
                5. Rani

Jerk är för stockholmsfjollor, inget som goa göteborgare skall syssla med. Dessutom kan det ju inte vara skönt att drilla med så styva spön?
                Jooo du det blir skönare
                http://teamhajmat.wordpress.com

Kommentera

• Palla Jerk , man ska köra spinn, jerk kostar bara och är tråkigt egenom att man bara fiskar en sorts fisk

Kommentera

• Fattar inte att många skriver att jerkfiska är dyrt. Vad är det som är så dyrt.
                    Man köper väl inte spö, rulle, lina, och beten vid varje fisketur.
                    Gå på bolaget eller krogen då räknar ni inte kostnaden. Eller töntiga resor till Mallorca, Rhodos, Kanarieöarna eller liknande tillrättalagda platser.
                    Man köper grejerna en gång (Om det inte är lågbudjet).
                    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

• lägg ti mig oxå köper havsfiske grejor för mina pengar istället mycket roligare

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 050 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art