Våga vägra JERK!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Våga vägra JERK!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• PA, varför köper man nya beten som man inte fiskat med förut?
    Antingen så har man läst om dom, sett nån få fisk på dom, cool gång, billigt pris eller
    så har dom det där "KÖP MIG" över sig, som t.ex Salmo Jack som ser ut som en liten gädda och är allmänt vacker.
    Hur man marknadsför ett bete bäst och billigast? Jo, att förekomma i fiskepressen med feta fiskar.
    Salmo har faktiskt utökat sitt sortiment ordentligt på sista tiden, så det
    är väl knappast att jämföra när CWC eller BIOS hade agenturen.
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

• Ursprungligen postat av Alessandro
      PA, varför köper man nya beten som man inte fiskat med förut?
      Antingen så har man läst om dom, sett nån få fisk på dom, cool gång, billigt pris eller
      så har dom det där "KÖP MIG" över sig, som t.ex Salmo Jack som ser ut som en liten gädda och är allmänt vacker.
      Hur man marknadsför ett bete bäst och billigast? Jo, att förekomma i fiskepressen med feta fiskar.
      Salmo har faktiskt utökat sitt sortiment ordentligt på sista tiden, så det
      är väl knappast att jämföra när CWC eller BIOS hade agenturen.
      Vänder mig bara mot att du sa att CWC gjorde ett dåligt jobb med Salmo. För det är rent svammel.
      Och Salmo är fortfarande ett mariginalmärke förutom med Slider och vissa andra modeller. Det bara är så. Spelar ingen roll hur mycket du önskar annorlunda.

Och smak är omöjligt att diskutera. Det den ena tycker är vackert, tycker den andre ser billigt ut..Så "så har dom det där "KÖP MIG" över sig" grejjen vete sjutton om du har rätt i..

Kommentera

• HRM HRM HRM. Kära vänner...

Jenk: tyvärr har inte prövar något spö det står "jenk" på ;-) Har däremot testat lite andra USA jerkspön och de flesta är nog "bra". Särskilt till muskie. Men enlig min PERSONLIGA smak så är de för styva vid drillning, och för tunga. Jag gillar att slippa bära omkring på en 1,9m pinne...när man bevisligen med gott resultat kan dela på den.
        P A: Ja. det gör ont :=[ grymt kul Topper...måste tyvärr köpa några till....
        Sturgon: Cuper Perfekt..? duger det? Man ska väl välja sina ord bättre, men arbeit macht frei, som det heter.
        Andra påhopp på ledad bomber: Jag kan väl inte bara skriva bra saker om salmo? ;-) Jag är inte ett dugg förvånad att Zalten inte funkade när Buster Jerken gjorde det...BJ är ett grymt bra bete!! så nu tar vi en paus från det seriösa och kör vidare på denna fina tråd. Vissa andra På Fiskesnack verkar missat uttryck som humor, självdistans, ironi...men man kan ju alltid sätta sig på en Maas Marauder, det kanske lättar på förstoppningen lite...
        Annars finns det ju alltid en stor jigg att ta till...för dem som gillar lite mjukare takter...
        Senast ändrad av Pålacken; 2005-08-09, 11:15.
        DE È LUNGT; DE È BA Å HÅLLA SPÄNT...

Kommentera

• Polacken

Du visar igen att du snackar goja. Kan lova att ett figrig ar lattare en ditt barplockarspo Det ar loomis och diamondback ocksa. Tror inte att du har provat ett bra sadant spo helt enkelt. Observera jag saljer inga spon for utan ett och annat kompisspo. Sedan att de ar styva det ar en annan sak och det ar en smaksak men drillnings kanslan blir inte samre for det snarare battre. Jag fiskar med beten fran pig jr och uppat och har saledes spo som passar det fisket. Sedan ar en odelad klinga alltid battre an en delad och 2 m ar inte sa svara att transportera.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jenk
            Du visar igen att du snackar goja. Kan lova att ett figrig ar lattare en ditt barplockarspo Det ar loomis och diamondback ocksa. Tror inte att du har provat ett bra sadant spo helt enkelt. Observera jag saljer inga spon for utan ett och annat kompisspo. Sedan att de ar styva det ar en annan sak och det ar en smaksak men drillnings kanslan blir inte samre for det snarare battre. Jag fiskar med beten fran pig jr och uppat och har saledes spo som passar det fisket. Sedan ar en odelad klinga alltid battre an en delad och 2 m ar inte sa svara att transportera.
            Klarar jag att få in 2st 2m spön i tjens golf går det nog i dom flesta bilar

Kommentera

• 2 m golf...

Klart att man får in ett 2m spö i en golf. man får in ett 14" spö i en golf också. Vi är klart överrens om att man får in alla marknadesa spön i en golf, men kanske inte sammtidigt... det är lättare att ha spöt i bakluckan än i "handbroms gropen". G.loomis är ju jättefina spön, men inget att ha i skogen när jag plockar bär. Fördelen med polska bärplockarspöna är just detta: man kan plocka bär, städa och jobba svart på ett dåligt bygge och ha råd att köpa ett. Inga bärplockare i mina kretsar lägger ned en månads-plockar lön på ett jerkspö...själv säljer jag allt från spön till en mängd olika svarta Polska tjänster. B L A var det min kusins agentur som fixade en flygmyre-vakt till Bård & Lars i Normarka. samt billig och bra bärs till parkeringen i en förort norrsthlm. Men det är ju klart man kan ju inte dricka asgod bärplockaröl från slovakien när det finns Budweiser "The Real Thing" på bolaget för ca 14 kr flaskan & uppåt...

Kommentera

• PA: JACK en är jättebra vid rätt tillfälle. Var ute med salmo-grabbarna i trosa i våras. FAN vad pisk man fick. de körde bara med jacken...själv var jag ute o cyklade med phantom, slider, fatso O S V...fick bara snipor... Salmo Piotr fick typ 7 över 100 cm...Det gjorde ont då med. Den ska gå lite snett men mest rakt fram. långa snabba dubbelryck & stopp...BANG sa det sen...men jag håller med hur i helvete ska man acceptera att ett bete nästan HELT utan gång (typ sandgrävlingen) funkar så bra ibland....

Kommentera

• Ursprungligen postat av Pålacken
                  PA: JACK en är jättebra vid rätt tillfälle. Var ute med salmo-grabbarna i trosa i våras. FAN vad pisk man fick. de körde bara med jacken...själv var jag ute o cyklade med phantom, slider, fatso O S V...fick bara snipor... Salmo Piotr fick typ 7 över 100 cm...Det gjorde ont då med. Den ska gå lite snett men mest rakt fram. långa snabba dubbelryck & stopp...BANG sa det sen...men jag håller med hur i helvete ska man acceptera att ett bete nästan HELT utan gång (typ sandgrävlingen) funkar så bra ibland....
                  Klart den funkar vid vissa tillfällen.
                  Fast att Pjotr piskade dig är väl inte så konstigt..Det gör ju alla.. ;o)

Kommentera

• Smisk...

Ursprungligen postat av P A
                    Klart den funkar vid vissa tillfällen.
                    Fast att Pjotr piskade dig är väl inte så konstigt..Det gör ju alla.. ;o)
                    Inte alla. var har du hört det? Jag vill gärna hålla mitt S&M intresse lite privat.
                    bara för att du & jag ses på kinks & queens efter jobbet kan du ju inte utgå från att alla går dit...

S & M for life.
                    PS Jenk vilket spö tror du är lättast att få in på S&M klubben??? Ditt eller mitt...? Och hur kul är det att slå av ett Loomis på någon tjockhudad rumpa?
                    bättre då att slå av ett bärplockar Slider Jerk...

Kommentera

• Visst funkar Jack säkert bra under lektider, finns yrkesfiskare här på ön som körde med Westin´s Magnum Pike och drog 40-60 gäddor runt 5 pannor på en dag (självklart bonkade), "världens bästa gäddwobbler" tyckte dom...
                      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 077 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art