Våga vägra JERK!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Våga vägra JERK!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hmmm.

..kul diskusion. Har själv lagt ut ca 3000 på rulle, (daiwa), spö (Buster stiff och sjöbjörnen). Sen en del dyra drag. Har sedan dess ökat mina kilon på gäddorna drastiskt, plus att jag har kunnat fiskat på ställen där det tidigare varit omöjligt. . Detta är inte särskilt mycket pengar med tanke på att spinnfisket har kostat mig nästan det dubbla. Detta i ockförsig under en mycket längre tid, men utslaget på antal gäddor så är det intressant. Fiske är dyrt, oavsett vilken genre man håller sig i. Jag gillar allt fiske, därför kostar det mig pengar. Men allt som allt så är det kanske 10 000:- ,med ekolod, underhåll av båt osv. Detta utslaget på många år gör det hela till en billig hobby. Kör cross också. När kolven sticker på en av maskinerna är det en hel jerkutrustning med drag som sticker Jag tror inte att många som har skrivit i denna tråd kör med rulle och spö från ÖB, och drag från biltema. Skriv gärna vad eran flugutrustning kostar
    Hare bra på er...ps. Nu får det börja bli sommar snart....

Kommentera

• tillsammans så går nog mina 3 spön och 2 rullar på, 5900,
      Fish On!

Kommentera

• Den lever fortfarande, imponerande!!!

Och "prozac" du föll för allt med hull och hår, älskar när det sker! Antagligen det som gör tråden så långlivad och rolig.

Luciferion, har vi otur så har redan det bästa vädret varit, juni var ju underbar i år, sedan har det blivit sämre. Idag fick jag semester så nu kommer troligen solen i Göteborg tillbaks i alla fall.

/K
        sigpic

Kommentera

• Hahaha hade helt glömt bort den här tråden man F*N va kul läsning Semester, sola? nä ut och fiska med dig
          Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

• Jerk=junk?

Jag tycker att det är kul att jerka. Jag tyckar att det är kul att fiska gädda.
            Men det ena utesluter inte det andra. Spinn är ju jättekul det med...
            Mitt jerkspö är tvådelat och heter SL**** JERK. Snabbt som f-n. lätt som f-n. starkt som f-n & billigt. och sjukt skönt & mjukt vid drillning. och grönt med fint korkhandtag. och grymt långkastande perfekt för hela registret från 20(för spooksen b l a ) -100g (typ slider, topper, buster & fatso) Lugn BBRF det finns för haspelrulle också! NOG MED REKLAM :-/ sorry... Man fattar att ingen vill fiska med en tung pinne som är endelad (Typ 2m lång...) tung och stum som en flaggstång, eller nått styfft spö med glapp i handtaget som bara kastar beten som väger...mer än en genomsnittlig snipa...Anpassa era grejjer till NORMAL-stora gäddor. Det blir roligare när men får en stor då. Det finns INTE muskie i svedala. En 20 kg gädda är inte omöjlig att få upp utan ett amerikanskt MEGA MUSKIE spö. det finns slirbroms på rullen. båten går att flytta...Don´t belive the hype! Om någon som har koll på fiske åker in i en grym skärgårds lekvik, som varit FÖRBJUDEN för allmanheten att fiska i, som nästan INGEN fiskat i vid rätt tidpunkt på en massa år och gäddorna där inte är tokvana (som alla C&R gäddo SNABBT blir) vid wobblers & andra beten, så går det att få en SJUK!!! massa & stora fiskar på det mesta...undrar varför gäddssjukefilmen inte visar andra vobblers? typ en gammal hederlig ledad bomber med Låååånga vevstopp? för att det skulle funka lika bra? bättre? Jag skriver givetvis INTE på listan, varken denna eller snipklubbenBBRFs lista, men uppmanar till eftertanke, och inte till strömmföljning.
            DE È LUNGT; DE È BA Å HÅLLA SPÄNT...

Kommentera

• PA, FT och andra jerk(pr)offs....

Sturgon du är nyss fyllda 26...du ska väl ha en lista som är typ "Krossa USA" "ned med sossarnas impeiralism", "leve revolutionen" och liknande...vi "unga" är ju framtiden vi ska ju slåss mot det gamla (inte mot PA, det vore fusk) inte mot framtiden...Visst är det inget fel på att JERKA. Alla är väl ensamma för länge ibland...kommer ihåg när vi var på turnée i tyskland och där i bussen så jerkades det... PA: "TOPPERN" jag köpte av dig var CP BRA. fan vad jag hatar att dessa fina dyra beten är så jävla bra...
              DE È LUNGT; DE È BA Å HÅLLA SPÄNT...

Kommentera

• Bra Skrivet

Både USA och Sossarna sköter sina undergångar alldeles själv och på ett utmärkt sätt, behövs ingen hjälp där. Varken från dig, mig eller någon annan.

Revolution, nä...tråkigt...

Enda jag opponerar mig mot är att du skriver "CP BRA", varför måste CP införlivas i ett sådant sammanhang??? Bara dumt och omoget, BASTA! Gör om gör rätt!!!

Annars var dina två inlägg välkommna, i denna ytterst seriösa tråd, helt i trådens anda.

Kristian Seth

Ursprungligen postat av Pålacken
                Sturgon du är nyss fyllda 26...du ska väl ha en lista som är typ "Krossa USA" "ned med sossarnas impeiralism", "leve revolutionen" och liknande...vi "unga" är ju framtiden vi ska ju slåss mot det gamla (inte mot PA, det vore fusk) inte mot framtiden...Visst är det inget fel på att JERKA. Alla är väl ensamma för länge ibland...kommer ihåg när vi var på turnée i tyskland och där i bussen så jerkades det... PA: "TOPPERN" jag köpte av dig var CP BRA. fan vad jag hatar att dessa fina dyra beten är så jävla bra...
                Senast ändrad av Sturgeon; 2005-08-08, 15:02.
                sigpic

Kommentera

• Palacken

Har du provat ett riktigt bra jenkar spo ngn gang?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Pålacken
                    Visst gör det ont.. :o)

Kommentera

• Så vem kommer att jerka upp första hälleflundran och vilket bete i så fall?
                      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
                      64 svar
                      15 084 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg .art
                      av .art